Hojval vs att ha barn...

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Ort
Sickla
Hoj
Kollar på ny
Din fru är snäll, glöm inte bort att ge tillbaka för så många snälla tjejer finns det inte...
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Har inga barn själv men de jag känner som har småttingar och mc har en sak gemensamt: -de hinner aldrig åka och cykel samlar damm.

Mitt förslag är att satsa på en vettig pendlarcykel om du har en bit till jobbet, typ honda nc700.
Då kan pendlandet ge några fina mil med någon avstickare/omväg någon gång emellanåt.
Svårt att kombinera med hämta/lämna på dagis dock.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Tycker bara det handlar om hur mycket man vill åka hoj. Det går ju bra att serva endurohojen när familjen somnat, packa rubbet o göra klart. Sedan ut och åka dan efter, tvätt o fix tar man när dom sover nästa kväll osv. Samma sak med lv hojen, ta den där tvåtimmarsluckan som alltid finns och stick iväg på en runda. Var också beredd på att ge hustrun frihet att sticka iväg på grejer, tom uppmuntra att dom gör det. Skippa 80% av tiden du lägger på att surfa på datorn och lägg det på hojåka så tror jag det ryms en del :)
 

steff-650

Medlem
Gick med
1 Feb 2014
Ort
Örebro
Hoj
2009 Triumph daytona 675
Har två barn en på 4 månader och en på 2,5år. Åker själv sporthoj och hinner med att åka ca 500mil per år. Det går att ha småbarn och hinna med hojjåka med det kräver lite planering.
 

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Ort
Sickla
Hoj
Kollar på ny
Lägga ner golfen? nejnejnej:) jag spelar ju inte så ofta ändå. 20 rundor på 20veckor är inte speciellt mycket. Och att ha en hoj och använda den en kväll i veckan, ja det blir mest frustrerande och dyrt...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lägga ner golfen? nejnejnej:) jag spelar ju inte så ofta ändå. 20 rundor på 20veckor är inte speciellt mycket. Och att ha en hoj och använda den en kväll i veckan, ja det blir mest frustrerande och dyrt...

Så, golf en kväll i veckan går bra, men hoj en kväll i veckan är frustrerande? :hihi
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Golf är ju bara en brist på hobbies :yoparty
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Som det stod någonstans tidigare i tråden, köp en äldre r6 som du vill/ville ha och ha den bara påställd de gångerna du kan köra. Du blir nöjd och kan njuta lite extra :yoparty

Eller ta hojen till golfbanan för att få köra lite extra...:7peta
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Jag har "bara" ett barn på 1.5 år men ändock äktenskap och hus att ta hand om samt arbetar 100% och ibland lite till. Lyckades ändå få till närmare 400 mil i år på mätaren och det på en RC8R. Allt går, skillnaden nu jämfört med innan barn är att det krävs mer planering samt en sänkt kravspec. Men visst kan man köra hoj, oavsett fabrikat eller modell, när man är förälder. :)
 

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Ort
Sickla
Hoj
Kollar på ny
Ni som säger att ni får tid över med ett barn, vänta bara tills ni får två små...då krymper tiden otroligt mycket...
Jag ska nog hitta ett tidsutrymme för lite hojåka...
 

alltitude

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha mt 07
Som singel och nybliven hojåkare hann jag beta av 1000 mil mellan mitten av augusti och oktober :yoparty
 

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW F800ST
Fick tvillingar och uppgraderade hoj i år. Krävs mer planering jämfört med hur det var innan, men det går absolut att köra hoj. Nu när jag har barn är hojen ett viktigt redskap. Möjligheten att rensa skallen, släppa kontrollen och känna ruset är ovärderlig. Jag har något att se fram emot. En ljuspunkt i tillvaron. Hojen motiverar mig att jobba undan tråkiga uppgifter under arbetsveckan.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top