Hojval, beslutsångest

Vilken hoj verkar vettigast.

• Antal röstningar
    0

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag är fanimej tvungen och göra en poll för och få lite pros/cons på följande bikes.

Vad skulle ni välja av följande motorcyklar? Jag har svår beslutsångest, motivera gärna erat svar. Det är samma prisklass på hojjarna jag hittat.

Honda CBR900rr! varför den, och hur vet jag det? Jag har ju bara en fjuttig 125'a MEN!

CBR är en honda, dvs känd för att ha få problem ;) 900cc, det tröttnar man inte lika snabt på som de mindre hojarna samt att du har mycket uppgraderingsmöjligheter. Så vitt jag vet är det många delar till 900'an eller?
Dessutom så gillar jag honda :tungan Som jag ser det beror det väl mest på vilket intryck du får av hojarna när du kollar på de om du nu är så splittrad. Vilken är i bäst skick, gått minst, haft alla servisar gjorda och har flest delar bytta osv osv. Annars är väl alla hojarna likvärdiga och roliga på sitt sätt :tummenupp

tänk på att detta bara är den uppfattningen jag fått av ha läst en massa på sh.com då jag aldrig kört någon stor hoj :(

G-MAN skrev:
Om du e först till kvarn o slå till :)

Blir fan inte mycket bättre för 35 k :hihi

Lycka till :)

Problemet är ju att man hört så mycket negativt om Triumph innan -00, hur ligger det egentligen till? Tänker främst på motorras då.

Last edited:
Zx9r

Speed triple'n är ju läcker men det beror ju på om du tänker ha nån bakpå osv..

Jag skulle iaf ha köpt ninjan! som jag redan har gjort :)

Den är snyggast den går bäst och den är kanske lättare än bladen?!

Jag hade tagit Hondan och som tät tvåa kawan, det beror på vad du hade tänkt ha hojen till, ska du Europa runt så är Yamman bra och ska du busa på hemmaplan är Trajjan schysst, men är du som jag åker bana ibland och gillar småvägar då blir det hondan, tror den är smidigare, kawan är dock snabbast om du gillar rakare vägar där toppfarten kan sträcka ut.
Är du sugen på att köra på racedäck så hade Honda 16 tums farmhjul ganska länge vilket år det försvann vet jag inte tyvärr.

Åk och provkör så kan du bilda dig en egen uppfattning, men inte bara en sväng runt kvarteret utan känn på ordentligt.

För ca 60K så får du en tidig Gixxer 1000 men den var inte med, dock mitt val.

Last edited:
Tror att 17-tumshjul fram kom först 2000 på Hondan. -98 gjordes dock en städning av chassit, varför hojen nedan verkar intressant prissatt (och Du har väl inte sååå långt till Värmland);-)

http://www.blocket.se/view/5825440.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

Ooops - sorry - var visst en 600 (hade kanske shoppat själv annars :tungan )

Lycka till med shoppingen och...

Ha det!

Last edited:
Magz skrev:
Honda CBR900rr! varför den, och hur vet jag det? Jag har ju bara en fjuttig 125'a MEN!

CBR är en honda, dvs känd för att ha få problem ;) 900cc, det tröttnar man inte lika snabt på som de mindre hojarna samt att du har mycket uppgraderingsmöjligheter. Så vitt jag vet är det många delar till 900'an eller?
Dessutom så gillar jag honda :tungan Som jag ser det beror det väl mest på vilket intryck du får av hojarna när du kollar på de om du nu är så splittrad. Vilken är i bäst skick, gått minst, haft alla servisar gjorda och har flest delar bytta osv osv. Annars är väl alla hojarna likvärdiga och roliga på sitt sätt :tummenupp

tänk på att detta bara är den uppfattningen jag fått av ha läst en massa på sh.com då jag aldrig kört någon stor hoj :(
ja det var ju ett expert uttalande av rang, Bara en kort fråga när Du skriver "mindre hojarna" vilka av de listade är "mindre" hojar.

Last edited:
An3Azz skrev:
Jag är fanimej tvungen och göra en poll för och få lite pros/cons på följande bikes.

Vad skulle ni välja av följande motorcyklar? Jag har svår beslutsångest, motivera gärna erat svar. Det är samma prisklass på hojjarna jag hittat.

Svår fråga att svara på, då vissa av de listade hojarna skiljer sig ganska väsentligt från varandra.

Vill Du ha en busig hoj--->Speed Triple

Övriga (förutom ThunderAce´n)är väl relativt likvärdiga.

Honda är ju iofs kända för bra kvalitet, men Kawwan är ju lite mer oborstad, dvs roligare.

Men som några redan skrivit, Provkör alla hojar, det är det enda sättet att säkert hitta Din drömhoj, lycka till

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT