Hojvägar på Mälaröarna?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Har kört runt lite på mälaröarna..På Färingsö hittade jag Sånga-Säby och Stenhamravägen, hyfsat kul vägar. På Ekerö/Munsö sidan vet jag inte om nåt direkt, förutom vägen vid Jungfrusunds färjeläge.
Adelsö är helt ok, men en rätt lång transport på rak 80 väg + färja.

Finns det fler vägar som är värda att åka på?

Last edited:
Körde Sånga-Säby, men med bil. Trevliga vägar, men lite av en återvändsgränd då man måste köra samma väg hem.

Det är för långt från stan. Ingen har vågat sig så långt bort.

Svänger man höger vid Tuna så kommer en rätt svängig väg. Man åker förbi en liten flygplats.

Har faktiskt hört om de hemska ö-trollen som äter upp vilsekomna hojåkare. Kanske det är därför ingen törs åka dit?:gnissla

Har faktiskt hört om de hemska ö-trollen som äter upp vilsekomna hojåkare. Kanske det är därför ingen törs åka dit?:gnissla

Det är bara golfarna. Inget att va rädd för. Man kan varva ur rovan förbi hål 10 och 11 på Troxhammar.

Jaså, golfare. Inte värt att se för HÅLögd ut då man cruisar förbi deras bana.:näsblod

Jaså, golfare. Inte värt att se för HÅLögd ut då man cruisar förbi deras bana.:näsblod

Du bör ju vara försiktig, din höj e ju green.

Allvarligt. Kollade lite på kartan och omr mellan Enköping och Härjarö ser ut att ha lite kul vägar. Ska nog ta en sväng ditåt och inventera ngn dag.

Aha, har nollkoll på det området. Lämna gärna en rapport om du finner något av intresse.:tummenupp

Finns det fler vägar som är värda att åka på?

(Guvva kass humor du har! :D)

Får jag vara med i en film kan jag visa herrarna runt på lite mälargator.:nurse ;)

(Äh, jag har också kass humor. :rodnar Men jag kan faktiskt lite vägar sydväst om pölen.)

Aha, ett insmilningsförsök!:D Vi får ta ett styrelsmöte om detta. Hur kass humor har du då?

Jorå Nilax, vägar här finns det gött om. Vi får väl harva av dem någon dag. Men ha fulltankat du kommer väl ihåg hur det blev förra gången jag släpade ut tokholmare på landsbygden. Dom droppade ju av i dikena med soppatorsk. :brinnerup

Mälaröarna var favoriten då jag var en aktiv cyklist. Att åka motorcykel känns dock inte lika kul, för de vägar som tog åtskilliga timmar att cykla bränner man numera igenom på nolltid. Öarna är för små. Adelsöslingan är däremot skitrolig om man kör motard eller helt enkelt gillar små kurviga landsvägar av tveksamt skick. Finns ett stort grustag mellan ekerö och munsö med tillhörande skogsspår som man kan köra om man har en offroadare. Annars finns det inga speciella sträckor som är extra roliga, ta en titt på kartan eller kör på måfå så kommer du till något kul.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra