Hojväg i värmland?

LO_R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -99
Har lovar att skjutsa runt lite på en kompis såjag behöver lite tips på allternativa hojvägar i kristinehamns/karlstads trakten. Någon som vet någon bra rutt (10-15 mil) med utgång från kristinehamn, gärna uppåt karlstad.

/Lasse

Edsgatan är riktigt fin. Kommer du från Kristinehamn på E18, sväng av vid kronoparken/universitet. Följ vägen tills du är vid universitet, vid rondellen tar du vänster. Följ sedan den vägen tills du kommer till en nedförsbacke med en avfartsväg till höger. Sväng höger där. Så är du på den vägen, asfin, kurvig väg längs en sjö. Efter den så kommer du på rv63. Sväng höger på den. Följ den i ca 2km tills du kommer till en avfartsväg till vänster det där står Forshaga. Kör den, sen innan du kommer till Forshaga finns det en skylt där det står skived, sväng vänster. Det är INNAN bron som går över Klarälven. Så följ den vägen så kommer du till Karlstad sen.

Det är en av mina favoritvägar. :)

Åk längst ut på Ekenäs, helt underbara vägar för den som gillar kurvor, kan varenda meter utantill :)

Denna vägen körde vi upp till Gelleråsen, och den är väldigt kurvig. Dessutom nyasfalterad och fin. Det kan dock finnas grus på vägen den sista biten fram till Degerfors.

Bifogat

• väg.jpg
    väg.jpg
    99 KB · Visningar: 167
Hagster skrev:
Vart fäääään ligger Ekenäs? :crash

Titta på en karta över Sverige vilken som helst.

1) Lokalisera Vänern
2) Leta efter näsformad halvö (några mil lång) som sticker ut norrifrån

Värmlands näs kanske det kallas längst där ute förresten...

Vad är det för Värmlänningar-Wannabe´s som har svarat på denna tråden :crash

Han vill ju ha en fin väg MELLAN Kristinehamn och Karlstad :fakta

Last edited:
Här är en fin väg:

Kommer du via E-18, kan du ta av vänster där det är skyltat Gustavsvik, mitt emot avfarten ligger på höger sida en Gocartbana, den vägen följer du några hundra meter (Rakt fram över bron och sedan till höger ligger vår klubbkåk), och svänger höger, direkt efter högerkurvan, men före bron som går över Järnvägen...

Sedan tar du till höger i en T-korsning som du kommer till efter ett tag, och när du nått slutet på den vägdelen, så kommer du till en statoilmack, som ligger precis vid E-18.

Där tar du ut på E18, och kör några få kilometer, tills det står skyltat Väse, där ligger också en bensinmack, där tar du höger och fortsätter på den vägen några kilometer, när du passerat Väse Kyrka , tar du höger längre fram, där står det skyltat Molkom, sedan kör du denna väg tills du kommer in i karlstad, det går inte att åka fel...

Alternativt kan du korsa E18 istället för att åka mot Väse, men då TROR jag de ska vara skyltat Molkom inne på den vägen, jag åker den inte SÅ ofta.

Last edited:
Man får tacka för alla tips, ska nog lyckas komponera ihop något bra av dem tipsen :D

Ha det!

Mattiaz skrev:
Vad är det för Värmlänningar-Wannabe´s som har svarat på denna tråden :crash

Jag är värmlänning (även om jag kanske känner mig mer som jamt) .

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman