Hojtur med sol, grillning och bad?

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Tja!

Fundera på om man kunde dra ihop ett gäng för en tur på söndag.

Tänkte att man kanske kunde försöka komma iväg ganska tidigt. Typ att man träffas kl 10.00 eller kanske redan kl 09.00 och kör fram till någon gång mellan klockan 12.00 och 13.00. Och då att vi slutar ute hos mig på Älgö (Nacka) för att grilla lite lunch, sola och bada lite...och kanske till och med göra lite vålter från trampolinen.

Någon som tycker det vore kul? Vore ju kul om vi blev ett par stycken. Kombinera hojåkning med lite sol och bad är ju inte fel.

/Pluto

twinner666 skrev:

Vet inte om det är så lyxigt. Men det kan nog bli nice. Finns en affär nära där jag bor...så det är bara att vi stannar och köper oss lite korv och slänga det innanför jackan. Så grillar vi.

Dryck...är ju svårare att transportera så det kan jag se till att det finns.
------

Vilka vill med då?
Klara:
Pluto
Sweedo

Faan va kul!

Finns det några önskemål på hojtur annars ser jag ett upplägg så här:

Samling 09.00 McD Nacka. Kanske lite frukust om man vill äta. Därefter avresa mot värmdö och sedan till waxholm via färjorna. Från waxholm kör vi mot stan via bogesundsvägen. Därefter kör vi ut mot nacka igen. (blir lite motorväg) Kör via Duvnäs så får man en ganska trevlig väg att köra på. (dock med begränsad hastighet) och sedan vidare ut till mig på Älgö för grillnig och bad. (Kort pitstopp vid mataffären för inhandling av valfritt dött djur att grilla)

Låter detta bra eller någon som häldre ser ett annat upplägg?

Klara:
Pluto
Sweedo
J-Bone

Det går ju inget vidare det här..

...hur kommer det sig att det inte är fler som vill åka hoj, grilla och bada?

Själv tycker jag att det låter helt klockrent. Men så är jag ju som jag är också...men just detta borde ju tilltala flera tycker jag?

Eller gillar ni inte något annat än att köra hoj? Äta och bad går helt bort eller? I så fall....åk med och pip iväg sedan och hoppa över solandet, badandet och grillandet.

:gråta

Låter som ett väldigt trevligt förslag.... Fast du får nog sälja lite trimdelar till mig om jag ska hänga med er, en GS500E är ingen direkt effektraket.
Låter annars som ett klockrent sätt att tillbringa söndagen på. :tummenupp

Fnutten skrev:
Låter som ett väldigt trevligt förslag.... Fast du får nog sälja lite trimdelar till mig om jag ska hänga med er, en GS500E är ingen direkt effektraket.
Låter annars som ett klockrent sätt att tillbringa söndagen på. :tummenupp

Kvittar vad du har för hoj! Även ifall det nu skulle vara så att du eller jag inte hänger med så sätter vi ju etappmål så alla kan köra i sitt egna temp och inte behöver känna " oj oj nu måste jag verkligen köra på gränsen för vad jag kan för annars hittar jag inte hem"

I förrgår hade jag en GSX600F och det gick att hänga på rätt bra med den cokså. Klart på motroväg är man ju stekt...men i övrgit så.

Jag tycker du ska hänga på om du tycker detta låter trevligt och kan hänga på. Ju fler detsto roligare!

Haka på oavsett hoj, ni kör garanterat fortare än vad jag gör iallafall. :squid

twinner666: haka du också !

09.00 Mc Donalds nacka. funkar det? Är det för tidigt? Fel plats?

För den som är osäker.

slussen- ner på stadsgården mot Nacka (vid vikingafärjorna)- följ vägen, som sedan övergår i motorväg - Första möjliga avfarten ska ni av, "nacka, forum" - rondellen kör vänster och över motorvägen - in nästa rondell vänster igen - 10M till och sedan stopp vid Mc Donalds.

Klara:
Pluto
Sweedo
J-Bone
Eisbaer endast hojåkning. Bangar grillning och bad.

Hoppas det tillkommer ännu fler på denna lista innan söndag!

Om några minuter går jag på 4 veckors semester!

Jag e sjukt trött på waxholm och bogesund, kan vi inte ta någon annan tur ni som kan vägarna?

Förslag på tur:

Stockholm - G:a Södertäljevägen - Södertälje - Nykvarn - Skanskvarnsfärjan? - Grödinge - Rosenhill - Tungelstavägen- Jordbro - Tyresö - Älta - Nacka

Är vi inte sugna att grilla och lata oss efter det så vet inte jag. :cool:

Jag skulle sälja min mamma och flickvänn för att kunna hänga med men jag har inte fått ordning på moppen efter min fjantvurpa i tisdags. :(

Hoppas ni får det bra.

Jag har blivit sjuuuk på nåt sätt. Kramp i armar och ben och ont som fan i huvudet. Om det blir bättre så kanske jag följer med. Annars ska jag ligga i fosterställning och gråta som en liten flicka.

Mattias skrev:
Jag har blivit sjuuuk på nåt sätt. Kramp i armar och ben och ont som fan i huvudet. Om det blir bättre så kanske jag följer med. Annars ska jag ligga i fosterställning och gråta som en liten flicka.

Vattenbrist :confused:

Hoppas att du piggnar till snart :tummenupp

:hej

soppatorsken skrev:
Jag skulle sälja min mamma och flickvänn för att kunna hänga med men jag har inte fått ordning på moppen efter min fjantvurpa i tisdags. :(
Jag skulle också kunna sälja din mamma och din flickvän, men jag måste jobba på söndag. ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back