Hojtransport från Stockholm till södra Tyskland sökes

vi har tänkt åka ner i slutet på vecka 28, alltså som det ser ut så flyger vi ner till frankfurt-hahn lör 11/7 och tar resten med tåg, det är tänkt att en väns företag i Karlsruhe ska ta emot hojarna då det kan bli svårt att tajma in våran ankomst med vad det nu blir för transport av hojarna. om det nu inte går att arrangera någon annan plan förstås. alla idéer är välkomna!

hemfärden är planerat att bli från karlsruhe-baden flygplats 10/8.

allt detta är en preliminär plan bara. hojarna är en hornet 900 samt en triumph speed triple. alltså inga jättehojar.

lastbilsfrakt ser ut å skita sig pga problem att lasta av hos mottagaren i Deutschland. ska dock spåna vidare.

hur som helst så är jag nog nu ännu mer intresserad av folk som eventuellt ska/kan dra ner till tyskland med skåpbil eller liknande runt andra veckan i juli med plats för två normalstora nakenhojar. enkelresor eller t.o.r, alla metoder är intressanta.

Tyskland betar man av på 10-12 timmar.
Sthlm-Trelleborg går väl max på 6 timmar.
Färja till Rostock ca 8 timmar.

26 timmar ner plus ev väntetid i Trelleborg, varav man sover 7 timmar.

Mest som ett tips till andra som tror att det tar en evighet att komma ner till alperna.:va

Är det miltalet som stör så skulle jag ha hyrt hoj på plats.

Tyskland betar man av på 10-12 timmar.
Sthlm-Trelleborg går väl max på 6 timmar.
Färja till Rostock ca 8 timmar.

26 timmar ner plus ev väntetid i Trelleborg, varav man sover 7 timmar.

Mest som ett tips till andra som tror att det tar en evighet att komma ner till alperna.:va

Är det miltalet som stör så skulle jag ha hyrt hoj på plats.

behöver tyvärr inget körschema ner till alperna men tack ändå. jag vet att det inte nödvändigtvis behöver ta en evighet att köra ner dit då det var precis det jag gjorde förra sommaren. så ja, gillar man att nöta på motorvägar ända ner för att komma dit man vill så visst. vi försöker komma på alternativa vägar att få ner hojarna.

och miltal ja, har ju inte en touringhoj så man vill ju gärna spara miltalen på räknaren om det enkelt går. men här är det också en fråga om semestertid (få ut så mkt tid som möjligt där nere istället för att mala på skitvägar i säkert 5-6 dagar t.o.r.) och sedan helt enkelt slippa de ca 340+ milen totalt ner och upp. och att hyra hoj är ju inte direkt aktuellt då det lär kosta en jävla massa för en hel månad (som vi tänkt vara ute), säkert krångel också då vi tänkt åka ner till kroatien och eventuellt montenegro med.

typiska söker tips men lystnar inte på vad ni har att säga :)

Du säger det själv du ska ner dit o __chilla__ & ha semester. Ja men tokkör ner, ta autozug och sen CHILLA. Vad är problemet? Du säger i princip att tid är viktigare än pengar, fan bryr du dig om 340 mil på mätaren? Förlåt men blir bara skeptisk när folk söker svar men aldrig lystnar på vad andra har o säga.

Som jag förstår det ska du frakta ner hojarna till kroatien för att ha de där för "småturer" och eventuellt någon längre tur.

Du tycker det blir dyrt och obekvämt att åka ner samtidigt som det tar tid och själ miltal på hojarna.

Detta kanske är ett kontroversiellt förslag men jag tror att du borde kunna Hyra hojar nere i kroatien. På så sätt slipper du frakta hojarna. Jag tror inte att det blir så fruktansvärt mycket dyrare än att frakta ner hojarna etc etc.

Som jag förstår det ska du frakta ner hojarna till kroatien för att ha de där för "småturer" och eventuellt någon längre tur.

Du tycker det blir dyrt och obekvämt att åka ner samtidigt som det tar tid och själ miltal på hojarna.

Detta kanske är ett kontroversiellt förslag men jag tror att du borde kunna Hyra hojar nere i kroatien. På så sätt slipper du frakta hojarna. Jag tror inte att det blir så fruktansvärt mycket dyrare än att frakta ner hojarna etc etc.

blir ju garanterat inte dyrare, För att inte tala om hur omständigt hans egna alternativ verkar. Är ju inte direkt några speciella hojar heller. HYR

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti