Hojtransport från Stockholm till södra Tyskland sökes

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tja,

Försöker lösa transport av två hojar från Stockholm till södra Tyskland (och även tillbaka om det går) i Juli inför en längre mc-resa (1 mån ca). Jag tänker väl mest fraktbolag och lastbil med pall etc men även folk som ska ner med skåpbil och liknande.

Har förövrigt kollat runt lite redan och haft lite problem med att vissa fraktbolag ogillar att handskas med privatgods eller att hojarna måste stå i stålburar etc.

Hur som helst, alla idéer är välkomna!

Autozug? Ni kör till Hamburg och rullar på hojarna på tåget där, sen rullar ni av på morgonen efter. Funkar kanon.

Ska ni flyga ner och sen köra hem eller vad är planen ?

Planen var och är att skicka ner hojarna till ja helst Karlsruhe där vi har ett elmotorcykelföretag som tar emot dem åt oss. Och sedan flyga ner. samma plan hem sedan.

Köp vars en hoj där nere istället låter mycket simplare eller hyr. om ni nu ändå bara ska flyga ner köra runt lite där nere sen flyga hem igen....

Men HALLÅ!!! vad är ni för bikers:va KÖR NER OCH HEM billigast och roligast.

Är det inte enklare och billigare att köra båda vägar?

näe det är ju inte det, för det första så är det totalt 320 mil (t.o.r.) skittrista motorvägar och ingenting att se mellan Stockholm och Karlsruhe. Tiden det tar att köra dessa sträckor båda hållen kommer sno säkert nästan en vecka av våran semestertid.

Lägg därefter till kostader för färjor eller broavgifter, alla bensinkostnader samt mat- och boendekostnader för nästan en vecka.

Enda är väl att det kanske blir lättare på det sättet att man slipper jaga transport ner och hem som nu men det känner jag är värt det för att slippa köra de distanserna och förlora en veckas semester pga.

Köp vars en hoj där nere istället låter mycket simplare eller hyr. om ni nu ändå bara ska flyga ner köra runt lite där nere sen flyga hem igen....

det är ju det vi inte ska, vi ska köra ända ner till kroatien och montenegro och vara ute i nästan en månad.

Last edited:
Jag säger det igen: Autozug.
Då slipper ni hela Tyskland. Ni kan chilla på tåget och dricka lite vin.

Men HALLÅ!!! vad är ni för bikers:va KÖR NER OCH HEM billigast och roligast.

vi är bikers som inte gör stora jävla touringhojar. läs om vad jag skrev om vart vi ska och hur lägen vi ska vara ute så kanske du förstår.

Ja, dessutom låter det förbannat dyrt att skeppa hojarna och flyga t.o.r......

de priserna vi förstått att det kostar att skicka ner och hem hojarna igen är inte mer än de samlade kostnaderna för bensin, färja/broavgifter, boende mat etc för den vecka. samt att vi sparar en veckas trist körning. bar det är ju värt att betala lite extra för.

Jag säger det igen: Autozug.
Då slipper ni hela Tyskland. Ni kan chilla på tåget och dricka lite vin.

autozug tar oss bara 72 mil mellan hamburg och münchen. det är billigare att köra den sträckan. dessutom måste vi fortfarande köra ner genom sverige 65 mil till trelleborg för att sedan även betala för färjan över (och sedan hem igen).

EDIT: dessutom flyger vi till Karlsruhe eller Frankfurt med Ryanair som inte kostar ett skit, väskor etc skickar vi med hojarna för att minimera kostnaderna.

Last edited:
fan, här fick man inte mycket hjälp eller idéer. bara det eviga ifrågaställandet om saker å ting och tjatet om autozuuuug.

Tja,

Försöker lösa transport av två hojar från Stockholm till södra Tyskland (och även tillbaka om det går) i Juli inför en längre mc-resa (1 mån ca). Jag tänker väl mest fraktbolag och lastbil med pall etc men även folk som ska ner med skåpbil och liknande.

Har förövrigt kollat runt lite redan och haft lite problem med att vissa fraktbolag ogillar att handskas med privatgods eller att hojarna måste stå i stålburar etc.

Hur som helst, alla idéer är välkomna!

Jag kör ner din hoj till karlsruhe åt dig... ifall du köper ryanair hem till mig... ;) blir ju hojjsemester för mig

Annars e jag inne på samma bana, betala mat flyg o omkostnader så ska vi se till att få ner hojarna åt dig både smidigare o billigare än med autozug. Är du riktigt riktigt snäll kanske vi kör upp dem igen efteråt också.

Annars e jag inne på samma bana, betala mat flyg o omkostnader så ska vi se till att få ner hojarna åt dig både smidigare o billigare än med autozug. Är du riktigt riktigt snäll kanske vi kör upp dem igen efteråt också.

skönt att folk kommer med så bra förslag. :trött

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...