Hojträffar 2005 med SH medlemmar

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sitter här i vintermörkret och drömmer om våren o sommaren...

Har letat efter rapporter om hojträffar här på SH och sett lite av Benkars och Rapidos bilder från Svinträffen på Öland. Misstänker också att en del var på Swedish Bikemeet men undrar nu:

Vilka träffar åker medlemmarna på SH till och varför?
Tänker ni åka dit 2005?
Vad kännetecknar en bra hojträff?

Denna gång för att kanske få lite mer svar så tillåter jag att du inte lägger den i rätt kategori.

Utöver detta så hoppas jag på en Norgeresa.

Swe bikemeet blir det som vanligt ! Grymt fylleslag !

GR-dagen va ball iår oxå (SWE-freestylefestival) , blir det en sån nästa år oxå så drar man väl dit igen !!

Masträffen, MC-dagarna i Västervik, Helmerträffen, Ruskträffen... you name it! :banana

Vad som kännetecknar en bra hojträff? Hm. Knepig fråga. Men kanske... snygga hojar, trevliga människor, mycket gott att dricka (och äta också för den delen) :hihi vackert väder, grymt (grymma?) liveband... med mera, med mera.

/J

Lelleträffen blir det nog, hade så jävla kul där förra året!

Måste ju försvara min titel som kvinnlig svensk mästare i "såpad stång"-tävlingen.

Last edited:
Lelle,Svin träffarna annars så har jag tänkt att bo på banerna nästa år.... ska bli stolt försvarare av sista plats i något Rookierace också

Inget bokat ,men det skulle va kul att åka på bikemeet igen.
Annars blir det väl gr-dagen igen(om det kan klassas som träff)..

Lelleträffen... den har jag missat helt. Verkar ha varit skoj i år. Många från SH på banan oxå.

Lelleveckan 2005 GOTLAND
13-19 JUNI

Häftiga MC-evenemang & konserter. Entré till artistuppträdanden, discon och rock’n'roll shower! Även 2005 ingår testkörning på Gotland Ring, en av Europas modernaste racingbanor.

Maverick_ou812 skrev:
Lelleträffen... den har jag missat helt. Verkar ha varit skoj i år. Många från SH på banan oxå.

Lelleveckan 2005 GOTLAND
13-19 JUNI

Häftiga MC-evenemang & konserter. Entré till artistuppträdanden, discon och rock’n'roll shower! Även 2005 ingår testkörning på Gotland Ring, en av Europas modernaste racingbanor.

Eller så kommer du och åker banåkning tillsammans med massor av SH medlemmar på Gotland Ring lördag o söndag 11-12 Juni 2005 och sen firar vidare på Lelleträffen tills plånboken är tom.

Kostnad för banåkning en hel helg på Gotland ring ca 1000kr, anmälan kommer inom kort.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Eller så kommer du och åker banåkning tillsammans med massor av SH medlemmar på Gotland Ring lördag o söndag 11-12 Juni 2005 och sen firar vidare på Lelleträffen tills plånboken är tom.

Kostnad för banåkning en hel helg på Gotland ring ca 1000kr, anmälan kommer inom kort.

/Nitrous
Ähum... näää, det verkar ju jättetråkigt... Åka på en av sveriges bästa banor, träffa SH folk, festa och köra hoj på Gotland...

Hur har jag kunnat missa detta?! :kocko

Kalendern är framme o veckan är inbokad! Ser fram emot mer info. :banana

aci skrev:
Lelle,Svin träffarna annars så har jag tänkt att bo på banerna nästa år.... ska bli stolt försvarare av sista plats i något Rookierace också

Samma här. Blir mest bana.

Jag hoppas att det är r1000 du tänker på, för r600 har jeg abonnerat jumbon på. Det är klart, kanske skulle ge klassen ett lyft med tighta fighter om sistaplatsen.

back in black skrev:
Samma här. Blir mest bana.

Jag hoppas att det är r1000 du tänker på, för r600 har jeg abonnerat jumbon på. Det är klart, kanske skulle ge klassen ett lyft med tighta fighter om sistaplatsen.

Jag ger mig inte i första taget..... om jag känner Eus rätt med så blir det en grym fight

Lelleträffen är stående, sen blir det nog svin i år med...
andra träffa jag är på är:
stil-träffen(hofors)
kopparträffen(Falun)
limaträffen(västerdalarna)
kärringträffen(västerdalarna)

sen vill jag ner på minneslucka....
är några till, men kommer inte på nu...

Maverick_ou812 skrev:
Sitter här i vintermörkret och drömmer om våren o sommaren...

Har letat efter rapporter om hojträffar här på SH och sett lite av Benkars och Rapidos bilder från Svinträffen på Öland. Misstänker också att en del var på Swedish Bikemeet men undrar nu:

Vilka träffar åker medlemmarna på SH till och varför?
Tänker ni åka dit 2005?
Vad kännetecknar en bra hojträff?

Jag är ingen "träffräv" som åker runt på en massa "traditionella" hojträffar, men har under åren hittat ett par favoriter... (men finns nog en del andra träffar som är OK, som jag missat...)

Lelleträffen på Gotland i början av juni. En riktigt bra träff, som dock stangerade lite för några år sedan, men som verkar vara på uppåtgående igen. Bra blandning av hojtyper, numera med möjlighet kombinera med hojkörning på Gotland Ring, och som alltid sköna hojvägar på ön, finfint för lite utflykter, bara att hålla sig lite lugn några kvällar under träffveckan så man kan köra dagen efter... :rolleyes: Dessutom extremt bekvämt att som Tokholmare ta sig dit, "bara" att åka ner till Nynäshamn osv. Hoppat över "Lelle" ett par år, men blir kanske en sväng dit 2005.

Svinträffen på Öland vid månadsskiftet juli/augusti. "Svinträff" låter värre än vad det är.... eller inte.. :fyllisar En personlig favorit, kanske för att jag/vi alltid kombinerat träffen med 1,5 dags hojkörning på små krokvägar på vägen dit, (tex 2004 var vi ett mixat gäng av folk från Rapido och SH som lyckades få ihop närmare 60 mil småvägar dit ner, med övernattning på vägen, lite bilder HÄR!) Har senaste 2 åren sprungit på en hel del SH-folk på Öland, och i somras var vi alla fall 10 st SH-are som hade liten samling nere på stranden en kväll, trots att det var väldigt sent utannonserat. Vi gör ett nytt försök 2005 tycker jag! Ett tips är att söka sig till Svinträffen redan på torsdag, festa loss torsdag + fredag kväll (fredag, kvällen med mest drag!) och ta det soft på lördagen, så att hemfärden på söndag kan startas tidigt, och i gott skick...

Precis som på Lelle är det på Svinträffen en bra blandning av hojtyper, riktigt gott om "Sporthojar" :tummenupp Samt.. solen skiner nästan alltid på Öland, kanon softa på stranden på dagen, och festa på kvällarna!

Utöver det... Sommaren 2003 höll Pennybridge Riders (Örebro) i en Sporthoj.Com-fest, var inte där, men verkade trevlig: Bilder Sporthojsfest 2003. Var väl på gång bli en ny upplaga 2004, men ställdes väl in pga för dåligt intresse?

Annars så är det en hel del SH-rundor runt Tokholm under säsongen, men det är ju fel landsända för dig, men verkar vara en hel del liknande körningar söderut, bara hålla koll här på SH :) Samt att det tycks vara en del SH-folk som åker till Swedish Bikemeet och MC-dagarna Gränsö/Västervik, dock inget jag varit på.

/B

Last edited:
lelleträffen... :yoparty :banana

Fast den här ggn blir det inte hemfärd på torsdagen som förra året..då allt BÖRJAR! :fatta! :huvet

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8