Maverick_ou812 skrev:
Sitter här i vintermörkret och drömmer om våren o sommaren...
Har letat efter rapporter om hojträffar här på SH och sett lite av Benkars och Rapidos bilder från Svinträffen på Öland. Misstänker också att en del var på Swedish Bikemeet men undrar nu:
Vilka träffar åker medlemmarna på SH till och varför?
Tänker ni åka dit 2005?
Vad kännetecknar en bra hojträff?
Jag är ingen "träffräv" som åker runt på en massa "traditionella" hojträffar, men har under åren hittat ett par favoriter... (men finns nog en del andra träffar som är OK, som jag missat...)
Lelleträffen på Gotland i början av juni. En riktigt bra träff, som dock stangerade lite för några år sedan, men som verkar vara på uppåtgående igen. Bra blandning av hojtyper, numera med möjlighet kombinera med hojkörning på Gotland Ring, och som alltid sköna hojvägar på ön, finfint för lite utflykter, bara att hålla sig lite lugn några kvällar under träffveckan så man kan köra dagen efter...

Dessutom extremt bekvämt att som Tokholmare ta sig dit, "bara" att åka ner till Nynäshamn osv. Hoppat över "Lelle" ett par år, men blir kanske en sväng dit 2005.
Svinträffen på Öland vid månadsskiftet juli/augusti. "Svinträff" låter värre än vad det är.... eller inte..

En personlig favorit, kanske för att jag/vi alltid kombinerat träffen med 1,5 dags hojkörning på små krokvägar på vägen dit, (tex 2004 var vi ett mixat gäng av folk från Rapido och SH som lyckades få ihop närmare 60 mil småvägar dit ner, med övernattning på vägen, lite bilder
HÄR!) Har senaste 2 åren sprungit på en hel del SH-folk på Öland, och i somras var vi alla fall 10 st SH-are som hade liten samling nere på stranden en kväll, trots att det var väldigt sent utannonserat. Vi gör ett nytt försök 2005 tycker jag! Ett tips är att söka sig till Svinträffen redan på torsdag, festa loss torsdag + fredag kväll (fredag, kvällen med mest drag!) och ta det soft på lördagen, så att hemfärden på söndag kan startas tidigt, och i gott skick...
Precis som på Lelle är det på Svinträffen en bra blandning av hojtyper, riktigt gott om "Sporthojar"

Samt.. solen skiner nästan alltid på Öland, kanon softa på stranden på dagen, och festa på kvällarna!
Utöver det... Sommaren 2003 höll Pennybridge Riders (Örebro) i en Sporthoj.Com-fest, var inte där, men verkade trevlig:
Bilder Sporthojsfest 2003. Var väl på gång bli en ny upplaga 2004, men ställdes väl in pga för dåligt intresse?
Annars så är det en hel del SH-rundor runt Tokholm under säsongen, men det är ju fel landsända för dig, men verkar vara en hel del liknande körningar söderut, bara hålla koll här på SH

Samt att det tycks vara en del SH-folk som åker till Swedish Bikemeet och MC-dagarna Gränsö/Västervik, dock inget jag varit på.
/B