Hojtorget

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Ort
hyreslägenhet?
Hoj
Österikist
Senaste nytt:

Skulle hämta hojen förra veckan men så ringer dom på fredag och säger att dom dragit sönder ett drev i växellådan då dom satte in växelstjärnan, jaha det var ju bara att vänta igen.....men den är klar på tisdag, okay...väntar till tisdag, inte ett ord, onsdag inte ett ord, till slut ringer jag upp själv och den är klar säger dom, den hade vart klar på tisdag, men mekanikern hade dubbelkollat allting igår så att allt var ok, det är bara att komma in och hämta den.

King tänkte jag, äntligen hoj efter halva säsongen. Åker in igår kväll och ska hämta den, allt ser bra ut MEN hinner kanske 200 meter från affären
när jag inser att nått är fel....den slirar på kopplingen som F*N! Jaja dom har väl sträckt handtaget för mkt bara skruvar utt handtaget till max men inte nån skillnad alls, varvar ur på 4:an i 50kmh, så det var bara att vända tillbax efter 3 km, har lånecyckel nu iaf....men hädan efter lämnar jag nog inte ens in ett järnspett på service där, så då var det bara att vänta igen då......:huvet
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Senaste nytt:

Skulle hämta hojen förra veckan men så ringer dom på fredag och säger att dom dragit sönder ett drev i växellådan då dom satte in växelstjärnan, jaha det var ju bara att vänta igen.....men den är klar på tisdag, okay...väntar till tisdag, inte ett ord, onsdag inte ett ord, till slut ringer jag upp själv och den är klar säger dom, den hade vart klar på tisdag, men mekanikern hade dubbelkollat allting igår så att allt var ok, det är bara att komma in och hämta den.

King tänkte jag, äntligen hoj efter halva säsongen. Åker in igår kväll och ska hämta den, allt ser bra ut MEN hinner kanske 200 meter från affären
när jag inser att nått är fel....den slirar på kopplingen som F*N! Jaja dom har väl sträckt handtaget för mkt bara skruvar utt handtaget till max men inte nån skillnad alls, varvar ur på 4:an i 50kmh, så det var bara att vända tillbax efter 3 km, har lånecyckel nu iaf....men hädan efter lämnar jag nog inte ens in ett järnspett på service där, så då var det bara att vänta igen då......:huvet

tyckte jag såg en något modiferad rc8a utanför hoj torget igår. så de va alltså din. synd att dom klatrat sig. hälst när dom säger att allt är klar och att dom dubbelkollat allting. verkligen tråkigt att höra men de är sånt som händer tyvärr. tur att du fick en låne hoj iallfall. hoppas dom fixar de så fort som möjligt.
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
hua.. vette fasiken om man vågar lämna in hojen nu efter ditt äventyr..
ÄR ju iof inte så långt ner till KTM center i sthlm från Sundsvall där Ragnar jobbar.. han verkar ju vara duktig på KTM service.
Skit också :/
 

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Ska nog inte vara nån fara att lämna in hojjen.. jag lämnar då alltid in cyklarna där och har inte haft några haverier ännu, tycker alltid dom är trevliga och bra att ha å göra med :)

Sen så är det nästan alltid så att dom nöjda kunderna sällan gör sina röster hörda.. och vad gäller hojtorget så är det nog precis som nån skrev här tidigare att dom har väldigt mycket med crossar/enduros att göra så deras nöjdaste kunder hänger nog inte här på sporthoj..
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Ska nog inte vara nån fara att lämna in hojjen.. jag lämnar då alltid in cyklarna där och har inte haft några haverier ännu, tycker alltid dom är trevliga och bra att ha å göra med :)

Sen så är det nästan alltid så att dom nöjda kunderna sällan gör sina röster hörda.. och vad gäller hojtorget så är det nog precis som nån skrev här tidigare att dom har väldigt mycket med crossar/enduros att göra så deras nöjdaste kunder hänger nog inte här på sporthoj..

Mjo det är sant.. betvivlar inte deras kunskap om enduro/cross.. många som pratar gott om dem då.
De kanske inte är van med sporthojar än? Är som lite synd eftersom närmsta KTM service blir i Umeå annars... :/
 

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Ort
hyreslägenhet?
Hoj
Österikist
kanske ska tillägga att jag upptäckte att min hoj läker olja under motorn nånstans efter hojtorgets lilla äventyr så jag kommer att måsta åka in med hojjen till dom igen......men jag kommer aldrig att lämna in nåt mer på service där, aldrig! Mekanikern sa själv när jag hämtade hojjen sist att han aldrig mekat med sporthojar, jaså det märks inte tänkte jag!

Pinsamt att lämna in en hoj som det inte var nåt fel på (utan på deras inrådan byta garanti uppdateringar) för att sen upptäcka att dom "fixat" fel som inte ens har funnits förut.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
kanske ska tillägga att jag upptäckte att min hoj läker olja under motorn nånstans efter hojtorgets lilla äventyr så jag kommer att måsta åka in med hojjen till dom igen......men jag kommer aldrig att lämna in nåt mer på service där, aldrig! Mekanikern sa själv när jag hämtade hojjen sist att han aldrig mekat med sporthojar, jaså det märks inte tänkte jag!

Pinsamt att lämna in en hoj som det inte var nåt fel på (utan på deras inrådan byta garanti uppdateringar) för att sen upptäcka att dom "fixat" fel som inte ens har funnits förut.


bra att han erkänner att han inte hållt på med sporthojar :tummenupp. känns som att dom ska bara hålla på med crossar och inget annat:mad:.
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Liten update eftersom jag inte "orkade" åka upp till Umeå utan gav hojtorget en chans:
hade hojen på service för dryga veckan sedan. Normal service + däckbyte + ombestyckning för nya pipor. So far so good. Fick ett trevligt bemötande av både butikspersonal och mekaniker och sakerna såg ut som innan (dvs inga onödiga märken här och där) Och att de bestyckat om råder ingen tvivel om då hojen går som en dröm nu :D

jag kommer iaf fortsätta lämna in min hoj på Hojtorget för service då det för min del känns tryggt där.
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Whatta.. ?

Nåväl. Hoppas att någon med stort intresse och kunskap för de märken som säljs tar över.
Jag har alltid varit nöjd med Hojtorget.

Annars är väll närmaste KTM handlare i Umeå va?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top