Hojtorget / Ktm

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Någon som har erfarenheter därifrån?

En kompis har en duke som lämnades in för lääääänge sen för att få cylinderfotspackningen bytt för ett mindre oljeläckage.. klassiskt fel på dom dära.

Får tillbaka hojen, ca 4000:- fattigare (service inkl). Märker efter någon dag att den läker vid cylinderfoten och! topplocket.. även från oljepluggen.

Ringer nån snubbe där som säger att det var ju konstigt för att dom hade ju inte varit där och skruvat (oljepluggen)
-Undrar hur fan dom fick ut oljan för oljebytet som dom tagit betalt för.

lämnar in hojen en gång till och dom ska fixa det åt honom.
Nån kille ringer en och säger att det är fel på hojen.. den är helt död.
funkade fint när han lämnade den. Förutom läckaget förstås.

Efter ett par veckor har felet hittats. startreläet tydligen, shit happens.
Dom har även fixat oljeläckaget nu sägs det.

Glad som få hämtar kompisen cykeln och dagen efter märker han att den läker olja igen!
(iochmed att historien kommer från 3:e part nu så kanske någon detalj är felaktig men isf får ante rätta mig i tråden)

Sugit läge iaf.. jag har föreslagit att han ska kräva igen ALLA pengar och lämna bort den till någon annan som vet vad dom pysslar med.

Är det någon här som har erfarenheter ifrån hojtorget? Är det bara sjukt oflyt min kompis har eller mekar dom med pinnar & eltejp där borta?

Lillebror lämnade crossfälgen dit för att få nytt däck och fick skadad fälg + att däcket satt fel och obalans (hoppade=ej pålagt riktigt)

Jag beställde mina barkbuster (handtagsskydd) där. Kommer hem på en vecka vi ringer sa dom.... yeaa right ringde själv efter 3 veckor och dom låg där bara att hämta... hmmmm vilken service fast det är ju ganska vanligt här i stan verkar bara vara Alvik som ringer:tummenupp när det man beställt kommer hem.

Last edited:
Lillebror lämnade crossfälgen dit för att få nytt däck och fick skadad fälg + att däcket satt fel och obalans (hoppade=ej pålagt riktigt)

Jag beställde mina barkbuster (handtagsskydd) där. Kommer hem på en vecka vi ringer sa dom.... yeaa right ringde själv efter 3 veckor och dom låg där bara att hämta... hmmmm vilken service fast det är ju ganska vanligt här i stan verkar bara vara Alvik som ringer:tummenupp när det man beställt kommer hem.

Låter ju skitlovande. :huvet

synd om dom strular för jag tror de är en firma som behövs här.. vi har redan för lite av allt sånt :gnissla

hmm jag har en helt annan uppfattning av hojtorget, har dock inte köpt någon cykel där men dom har alltid fixat schysst pris på delar och en perfekt service för mig iaf. tävlar och ibland så behöver man delar i sista sekund och det har alltid löst sig iaf.

känner/vet vem meken där är och min personliga uppfattning är att han är en av de bättre i sundsvall, noga och duktig. inte alls som prao eleverna på moped och motor

jaja alla tycker väl olika men jag har bara bra erfarenheter av dom och det har mina polare också, tycker faktiskt dom har fått lite fel kritik i den här tråden.

ps. jag åker inte ktm och har inget att göra med killarna på hojtorget privat

"fel kritik" menar du att jag hittar på.... varför skulle jag göra det ! tycker faktiskt som ozeo att det är bra med en sån firma i stan så slipper man beställa på nätet så fort man ska ha nåt.

Angående brorsans cross fälg så fick han uppfattningen att det var nån pryo som gjort jobbet (förra sommarn).

okej fel kritik kanske var fel ordval, det jag menade var att jag blev lite förvånad över kritiken när jag och mina polare fått så bra service och proffsigt bemötande. var absolut inte meningen att dumförklara dig.

angående fälgen så är det ju skitdåligt om det är sant. tävlar i enduro och motard och lägger om däck OFTA, vet hur lätt det är och betalar man för den tjänsten så räknar man ju verkligen blir bra. antagligen så visste inte killen hur man gör och tog helt enkelt bara i allt han kunde med däckjärnen och skadade fälgkanten. sen så fick han inte däcket att sätta sig /ploppa ut på fälgen så det blev obalans.

jaja iaf var det oproffesionellt gjort av en firma om det är sant

vi kan väl sammanfatta det så här långt med att vissa har bra erfarenheter av hojtorget och vissa dåliga ?

Last edited:
okej fel kritik kanske var fel ordval, det jag menade var att jag blev lite förvånad över kritiken när jag och mina polare fått så bra service och proffsigt bemötande. var absolut inte meningen att dumförklara dig.

angående fälgen så är det ju skitdåligt om det är sant. tävlar i enduro och motard och lägger om däck OFTA, vet hur lätt det är och betalar man för den tjänsten så räknar man ju verkligen blir bra. antagligen så visste inte killen hur man gör och tog helt enkelt bara i allt han kunde med däckjärnen och skadade fälgkanten. sen så fick han inte däcket att sätta sig /ploppa ut på fälgen så det blev obalans.

jaja iaf var det oproffesionellt gjort av en firma om det är sant

vi kan väl sammanfatta det så här långt med att vissa har bra erfarenheter av hojtorget och vissa dåliga ?

Personligen har jag inga erfarenheter av hojtorget. Såvitt min kompis säger går dom att prata med och dom sticker inte huvudet i sanden, så bemötandet är ju okej. Jobbet dom gör är däremot långt ifrån okej. Iallafall på den här cykeln. :huvet

Ja så är det säkert och sen är det ju så att dålig kritik hörs mer än när nåt är bra tyvärr.

Har bara handlat där en gång så det borde bli positivt nästa gång....

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...