Hojtjuvar?

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Har idag vid ett flertal tillfällen sett en vinröd skåpbil av modellen större och äldre (mercedes?). Ena gången stod den parkerad på en gata i närheten, senare (alldeles nyss) gled den runt på min gata. Grannens hoj blev stulen i helgen och stöldsäsongen har ju kommit. Vad vet jag, det kan ju vara något helt annat. Men att den är gammal och helt färgat betyder: inget företag. Glider omkring kan vara på spaning. Men något som gav mig lite rysningar var att den bar norska reg.plåtar. Så om ni bor i Täby (i Vallatorpsområdet) kan ju försöka kolla upp regnummret eller liknande. Hoppas allt är ok och att jag bara är orolig i onödan.
Ha det bra!

ta fram kameran och fota bilen samt snubbarna! alltid bra att ha...

bo$ken skrev:
2236032 ta fram kameran och fota bilen samt snubbarna! alltid bra att ha...
Bra idé :tummenupp
Har kameran brevid ifall de återkommer.
Blev lite sugen på att hitta den, kanske ska ge mig ut i regnet och leta upp den - för er skull såklart (och min).

Flubber skrev:
2236034 Bra idé :tummenupp
Har kameran brevid ifall de återkommer.

Bra, bygg en spikmatta som du kan rulla ut fort som fan, ladda sniperbössan och var redo. (spelar nog för mycket dataspel) :D

Var ute och körde igår och såg en stor vit skåpbil som kröp fram i ca 30 km/h på en 70 väg. Såg sedan att det låg en annan bil framför. Helt plötsligt så stannar de båda och jag körde om dem. Såg då att det satt 5 utlänningar i den främre bilen. Sedan såg jag i backspegeln att den båda vände på vägen så de färdades tillsammans. Hade jag varit polis så hade jag stoppat dem direkt för kontroll.

\Masonit

Masonit skrev:
2236100 Var ute och körde igår och såg en stor vit skåpbil som kröp fram i ca 30 km/h på en 70 väg. Såg sedan att det låg en annan bil framför. Helt plötsligt så stannar de båda och jag körde om dem. Såg då att det satt 5 utlänningar i den främre bilen. Sedan såg jag i backspegeln att den båda vände på vägen så de färdades tillsammans. Hade jag varit polis så hade jag stoppat dem direkt för kontroll.

\Masonit
Skojar du eller är du lågutbildad?????

Flubber skrev:
2236013 Har idag vid ett flertal tillfällen sett en vinröd skåpbil av modellen större och äldre (mercedes?). Ena gången stod den parkerad på en gata i närheten, senare (alldeles nyss) gled den runt på min gata. Grannens hoj blev stulen i helgen och stöldsäsongen har ju kommit. Vad vet jag, det kan ju vara något helt annat. Men att den är gammal och helt färgat betyder: inget företag. Glider omkring kan vara på spaning. Men något som gav mig lite rysningar var att den bar norska reg.plåtar. Så om ni bor i Täby (i Vallatorpsområdet) kan ju försöka kolla upp regnummret eller liknande. Hoppas allt är ok och att jag bara är orolig i onödan.
Ha det bra!

Det är bra att du oroar dig! Hoppas du får möjlighet att ta kort på bilen!!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back