Hojtjuv fick åka ambulans

nicce skrev:
när fan ska dom lära sig skilja på mitt å ditt??
Uhhh, jag ryser av avsmak varje gång jag läser denna otroligt slitna klyscha. Vad betyder det där egentligen? Självklart kan de skilja på ditt och mitt, saken är bara den att de inte ger ett skit i vad som är ditt och vad som är mitt.

Kan vi inte för en gångs skull enas att tjuvarna faktiskt kan skilja på ditt och mitt, men att de helt enkelt inte bryr sig, det är ju just det som gör dem till tjuvar. Folk som inte förstår skillnaden är antingen små barn eller förståndshandikappade och de sätter man inte i fängelse.

Hultan skrev:
Tänk om det var hans hoj då? Och han precis anmält den stulen för att göra sig av med den?

Man kan aldrig veta..

På vilket sätt skulle det ändra det hela?

Skulle det vara mer synd om homon då? :va

blacktriple skrev:
På vilket sätt skulle det ändra det hela?

Skulle det vara mer synd om homon då? :va
Nej, hade inget att göra och skulle bara skriva en vinkling på allt "öööh, han skall döö öhhh"
"jag hatar tjuvar, tar dom från mig öhhh, skall dom dööö, öhhh"

:tummenupp

Hultan skrev:
Nej, hade inget att göra och skulle bara skriva en vinkling på allt "öööh, han skall döö öhhh"
"jag hatar tjuvar, tar dom från mig öhhh, skall dom dööö, öhhh"

:tummenupp

Oki, det lät bara som att du tyckte det var okej med försäkringsbedrägeri, men jag antar att du inte tycker det. :tummenupp

blacktriple skrev:
Oki, det lät bara som att du tyckte det var okej med försäkringsbedrägeri, men jag antar att du inte tycker det. :tummenupp
Nej då, så var inte fallet!

Hultan skrev:
Tänk om det var hans hoj då? Och han precis anmält den stulen för att göra sig av med den?

Man kan aldrig veta..

Tänk om det var jultomten! Då blir det inga klappar i år! :tomten

Min åsikt om samtliga avsiktliga samhällsparasiter är att vill de parasitera på oss andra så har de också förverkat rätten att få vårat stöd och medlidande. Totalförstörd sommar tillönskas. Det är förmodligen vad han gav ägaren till hojen så varför inte?

Sommaren förstörd för hojen är stulen? Sommaren börjar väl typ om en månad och då har han antagligen redan fått sina pengar av försäkringsbolaget så han kan köpa sig en ny.

belsebob skrev:
Jag har lite dubbelmoral i ditt tänkande. Jag håller med dig att man inte ska önska någon annan olycka eller värk. Men samtidigt kan man undra vilket han lärde sig mest av, Straffet eller smärtan??

Tyvärr så är det ju inte straffet!

Ingen som har tänkt på att vi får betala hans rehab? Sånt kostar samhället hur mycket som helst! OM han nu mot all förmodan hade ett jobb så missar vi ännu mer pengar!

Synd att det inte kom en timmertradare precis bakom honom... :mad:
Det :kulspruta alldeles för lite...

HanneZ skrev:
Ni kanske vill att dom skall börja med 10 piskrapp om dan i fängelset, så dom jävlarna lär sig...

Japp,fångvården fungerar ju inte,de vill ju bara tillbaks in igen. :va

HanneZ skrev:
Sommaren förstörd för hojen är stulen? Sommaren börjar väl typ om en månad och då har han antagligen redan fått sina pengar av försäkringsbolaget så han kan köpa sig en ny.
Hur vet du att hojens ägare hade stöldförsäkrat då? :7peta
Han kanske bara hade trafik. Då kan vi snacka om förstörd sommar.
Hejhopp!

sgtpepper skrev:
Uhhh, jag ryser av avsmak varje gång jag läser denna otroligt slitna klyscha. Vad betyder det där egentligen? Självklart kan de skilja på ditt och mitt, saken är bara den att de inte ger ett skit i vad som är ditt och vad som är mitt.

Kan vi inte för en gångs skull enas att tjuvarna faktiskt kan skilja på ditt och mitt, men att de helt enkelt inte bryr sig, det är ju just det som gör dem till tjuvar. Folk som inte förstår skillnaden är antingen små barn eller förståndshandikappade och de sätter man inte i fängelse.
Helt klart en sliten klyscha som passar in på floskeltoppen.

Dock finns det ju rätt mänga yrkeskriminella med olika typer av störningar som gör att de är empatihandikappade och inte kan förstå vad det spelar för roll om någon blir av med sin käraste ägodel.

Kriminella är parasiter och klarar inte av att leva ett vanligt liv och de bör sitta inlåsta, pungt!

Robban_C skrev:
Hur vet du att hojens ägare hade stöldförsäkrat då? :7peta
Han kanske bara hade trafik. Då kan vi snacka om förstörd sommar.
Hejhopp!
Då får du väl ge en till han då, du verkar ju ha ganska många :)

Nä men allvarligt, det kan ju va en ung kille som gjort ett misstag. Har ni inga vänner som som gjort misstag, eller kanske ni själva? Önskar ni livet ur dem med? Dessutom vet ni inte ens att det är han som snott hojen och ändå önskar ni livet ur honom.

HanneZ skrev:

Nä men allvarligt, det kan ju va en ung kille som gjort ett misstag. Har ni inga vänner som som gjort misstag, eller kanske ni själva? Önskar ni livet ur dem med? Dessutom vet ni inte ens att det är han som snott hojen och ändå önskar ni livet ur honom.

Att sno från folk är inget misstag.

HanneZ skrev:

Ang mina hojar:
Hade jag inte känt dig bättre så kanske jag hade tagit illa vid mig. :)
En del folk är ju så avundsjuka!
För den som är avundsjuk:
Tyvärr fungerar ingen av hojarna i dagsläget. Och jag har egentligen inte tid att peta ihop nån av dom!

I övrigt kan vi väl konstatera att Hannez faktiskt har en poäng här. Trådstartarens inlägg visar faktiskt inte att det är tjuven som gått på näbben. Det skulle faktiskt kunna vara nån som köpt hojen i god tro (förfalskade papper eller liknande) som gått på näbben.
Vi vet faktiskt inte hur det ligger till så sluta önska livet ur föraren!

Det finns ett gammalt fint uttryck "skit ska skit ha.." Tycker det stämmer ganska bra i detta fallet!
Hoppas det gjorde riktigt ont!!!

Och om man köper en hoj så kollar man upp den ordentligt innan!!! Man köper inte en stulen hoj!!!! Det är nästan omöjligt att göra om man ringer VV innan och kollar!

Last edited:
Skulle jag bo i sverige skulle jag inte ens fundera 2sek på att sitta av mina böter.Måste ju va dom tamaste fängelserna på denna jord. :D
Så om han hade stulit den var det nog rätt åt han att det tog lite ont.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman