Hojtips, tack!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nitrogen skrev:
Jag säger ju det, vi tjejer har så många fördelar :D
Ska kolla upp det lite närmare. Tack för tipsen :)
Det behöver absolut itne vara dyrt heller. Många idioter tror att det är någon jävla rättighet att ha det absolut nyaste och hetaste men whinar järnet om att det är så dyrt m.m.

Börja med nåt billigare och öka succesivt. Min förra Kawa ZX-6r '95 kostade ~5K halv på mig och inte mer än 25 i inköp. Hade ruskigt skojigt på den.
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
hållundan skrev:
Börja med nåt billigare och öka succesivt. Min förra Kawa ZX-6r '95 kostade ~5K halv på mig och inte mer än 25 i inköp. Hade ruskigt skojigt på den.

Nytt och hett behöver det absolut inte vara, men det får gärna vara fräsht så att säga.
Men jag lär göra som dig, köpa något billigt att börja med. :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nitrogen skrev:
Nytt och hett behöver det absolut inte vara, men det får gärna vara fräsht så att säga.
Men jag lär göra som dig, köpa något billigt att börja med. :)
Låter som en bra taktik. Innan dess körde jag FZR600 från 1992, den var billig och skojigt som fasen den också. Riktigt bra instegssporthoj. Alla CBR600 tidigare modeller är värda att satsa på också.

Kolla bara noga när du handlar efter vilket pris du ska betala. Många övervärdera sina gamla skrothögar nåt sjukt mycket. Fick betala 42K för en GSXR750 '00 för ett litet tag sedan. Alla andra som ligger till salu är ungefär 10, 15 tusen dyrare. Blir dom sålda? Nä.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Eftersom du är tjej och allt så kan du få köpa en lätt repad R1 -00 av mig för 55K, intresserad?
 

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Nitrogen skrev:
Men njae, dom såg ju inte så häftiga ut. Man måste liksom se att det är bra klös i grejerna, hänger du med? :hihi
Obegränsad övningskörning, är så gott som klar med kortet.

Inga csnlån här inte, men pappa betalar höhö :D


"Det har du så rätt i. Så det är ju ett litet dilemma. Blir förmodligen så att jag försäkrar den på mig, men att pappa får pröjsa."


Okej, nu orkar jag inte hålla mig längre.
Du är en BRAT.
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Robbano skrev:
"Det har du så rätt i. Så det är ju ett litet dilemma. Blir förmodligen så att jag försäkrar den på mig, men att pappa får pröjsa."


Okej, nu orkar jag inte hålla mig längre.
Du är en BRAT.

Jag råkar ha en pappa som tycker det är otroligt roligt att jag intresserar mig för motorcycklar. Och därför supportar mig och mitt intresse. Jag lär nog få betala tillbaka förr eller senare.
Men tack för din analys. ;)
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Andra hojar som kan vara värda att kolla upp är Ducati monster, Fzr 600 och Horneten.

Ang försäkringar har jag :tuttar försäkring hos Länsförsäkringar, betalar 4500 hel/hel dvs helförsäkrad på helåret. En annan faktor är att kolla över hur hög självrisken är, min ligger på 3000.

Jag betalar naturligtvis min försäkring och allt till hojen själv men hojen fick jag av min snälla kille :hihi

Det finns ju även försäkringar där andra familjemedlemmar får köra motorcykeln, dock kan i vissa fall självrisken vara större om du behöver utnyttja försäkringen.

Jag får köra killens gsx:r (har dock ingen ökad självrisk utan även den är på 3000) men han får inte köra min :blah då den är tjejförsäkrad. Kolla upp med det aktuella försäkringsbolaget vad som gäller.
 
Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
2fast4hjo skrev:
Jag betalar naturligtvis min försäkring och allt till hojen själv men hojen fick jag av min snälla killen :hihi

Det finns ju även försäkringar där andra familjemedlemmar får köra motorcykeln, dock kan i vissa fall självrisken vara större om du behöver utnyttja försäkringen. T ex får jag köra killens gsx:r men han får inte köra min då den är tjejförsäkrad. Kolla upp med det aktuella försäkringsbolaget vad som gäller.
Wow, varför lyckas inte jag hitta en sådan hyvens kille? Orättvist :tungan
Tack för alla tips iaf. Ska börja ringa runt och kolla redan imorgon :)
 

Elektronen

laddar fullt!
Gick med
9 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
..har ingen nu, vilken ska jag välja?
om du inte absolut måste ha ett alu-chassie så kasta ett getöga på fzs600 som är lite modernare än fzr-en..om än inte lika mycket posör. :)
 

Daniel

Guest
Nitrogen skrev:
Nytt och hett behöver det absolut inte vara, men det får gärna vara fräsht så att säga.
Men jag lär göra som dig, köpa något billigt att börja med. :)

något billigare och bra att börja med måste bli min hoj =) en zxr 400 ska det va, lite lägre för tjejer och bra som nybörjar hoj...lite svår att få tag i kanske men hittar du en så är det bara att slå till...
 

Bifogat

  • zxr.jpg
    zxr.jpg
    121.6 KB · Visningar: 44

mass

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Fagersta
Hoj
Yamaha R6-05
Nitrogen skrev:
Jag håller med dig. Tummen upp för den! Den ser häftig ut :hihi
Då blir det dags att förhandla med farsgubben då :)

Tog kort i somras och har haft min 600cbrfs -01 i lite drygt 1½ månad,
är supernöjd med hojen på alla sätt!

Lycka till med hojköpet!
 

Bifogat

  • CBRFS-01.jpg
    CBRFS-01.jpg
    25.5 KB · Visningar: 60

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Hojförslag:
Ducati Monster 600 eller 620. Du bör få loss en sån utan problem för ca 35-45. Beroende på skick och årsmodell förstås. En service om året bör du göra. Kostar ca 3-5000 beroende på hur du kör och hur långt du kört.

Försäkringsbolag som funkar med pappa som försäkrar och äger är Bilsport-mc. www.bilsport-mc.com
Jag vet, för vi ska köpa hoj till min sambo (blivande fru) och har kollat vad som gäller där. Jag som "gubbe" (40+'are) äger och försäkrar. Då får alla killar över 40 år köra och alla tjejer oavsett ålder. Det är bra. Om min sambo äger och försäkrar så kostar det ca 2-4 ggr mera för samma hoj.

Det finns många Monster till salu = pruta!!!
 

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX10R
Femhundra kronor i inköp och ingen försäkring, kan de va nåt?
 

Bifogat

  • 23230-022.jpg
    23230-022.jpg
    11.7 KB · Visningar: 58
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top