Hojtips på cyklar äldre än 20 år?? Tips välkomnas.

Min 1:a hoj var en trimmad FZR 1000, gick som ett skott! Var iof från 89 när den hade uppdaterats rejält, men än 88 funkar säkert bra
 
yamaha fj 1200 ligger bra till i pris, o är en trevlig o lagom snabb hoj.

som nämnt tidigare, xj 900

eller varför inte en cbr 1000f ?
 
Man blir rakt nostalgisk av att läsa den här traden. Min första hoj var en GPz 900 R -84 som sag ut att vara i jättebra skick.

Det visade sig efter ett tag att den var inte i sa bra skick.:näsblod Den funkade men den var inte i bra skick.

Saknar den ibland dock....

Uppgraderade den till en
ZX9R -98 som dog i fronten pa en VW pick-up, saknar den ibland...
därefter en ZX9R -01 som var i princip ny. Salde den för jag ville köra bana. Saknar även den ibland....
första banhojen blev en ex-synsam trophy hoj ZX6R -00 jäkla kul. Saknar inte den sa mycket men hade väldig angest efter att den var sald...
Nu kör jag Suzuki GSXR 750 -06 i princip bara pa bana. Kommer inte att sälja, hade annons ute och köpare men fick väldig angest...

Lite OT men ända. Trenden för mig är fran touring till bland det mest optimala för bana enligt journalisterna. Sensmoralen är, börja inte köra bana för da är det kört....:rolleyes:
 
Finns bara ett alternativ...GSX:tummenupp
Skottsäkert lättmekat(behövs ju då handlarna är "sådär" pigga på att ta hand om gamla hojar) billigt.
/U
 
Absolut en het kandidat!

Någon som vet mer om zx10 som fanns på slutet av 80-talet?
Fula är dom inte iaf! http://www.blocket.se/vi/12087932.htm?ca=15_s

ZX10:an kom 1988. Jag hade en svart 88:a. Gick som ett skott. Riktigt bra hoj faktiskt och kan på sätt och vis sakna den än idag. En klart bättre hoj än GPZ:an tycker jag. GPZ 900 är också en bra motorcykel, dock lite segare att baxa runt i kurvorna tycker jag. Jag har för mig att 17" tums framhjul kom på sista årsmodellen av GPZ:an (91?).

//daniel
 
Fj 1200 verkar hyffsat vettig. Ser sådär gubbigt skönt ut att åka på en sån!

Gsx 1100f är också helt ok. R modellen ser dock helt fördjävlig ut bak...

Cbf finns det ont av.

K1 får vara hur bekväm som helst, men den är riktigt, riktigt ful....
 
Efter att ha åkt de flesta 80-tals hojarna som fanns på den tiden samt konkat runt en del i Europa håller jag helt med en föregående talare att Suzuki GSX 1100 F -88 är den hetaste kandidaten.
Se länk http://www.blocket.se/vi/12629150.htm?ca=15_s
Dock är det en -90 på bilderna men ni fattar vad jag menar.
Skottsäker motor med knuff men medioker bakdämpare orginal.
 
Absolut en het kandidat!

Någon som vet mer om zx10 som fanns på slutet av 80-talet?
Fula är dom inte iaf! http://www.blocket.se/vi/12087932.htm?ca=15_s

Kom på en sak. ZX10:an hade lite problem med bromsskivorna om jag minns rätt. Tror de hade flytande ok och det funkade inte alltid jättebra. Finns (hmm..fanns iaf) exemplar med skeva skivor fram som slagit sig av värmen då bromsarna hade en viss förmåga att ligga på. Ingen stor grej iof och ganska enkelt att upptäcka vid en provkörning. Vid inbromsning så kändes det ganska rejält, hela framänden skakade ganska bra. Kan vara bra att kolla detta extra noga vid köp.

//daniel
 
Japp... :D Därför blev det en CBR för min del. (87 o 88 e inte så vackra oas...) Min 89-a hade jag HEL/HEL på Trygghansa för 3800:- /år. :tummenupp

Om jag har förstått det här rätt så ska man kunna entusiastförsäkra en -88 nästa år för typ 1500:- hel/hel. Inte helt fel!
 
Om jag har förstått det här rätt så ska man kunna entusiastförsäkra en -88 nästa år för typ 1500:- hel/hel. Inte helt fel!

Nej, o de hojarna är ju helt plötsligt "ofarliga"..... :D
Min förra gjorde bara 112 km/h i 1:an. De gör nog både Z-10:an o GXS'en.
 
Last edited:
vet inte men jag kawa gpz100rx e en jäkla cool hoj men vet inte om den gills som vetera
 
Stirra dig inte blind på klassiker försäkring.

Min gamla ZZR 1100 -90 kostar endast 1700 halv försäk/helår.
Då är jag 33 bast och bor i en liten ort men jag kan inte tänka mig att det kostar så mycket mer i storstad då den har trillat ur systemet.

Jag vill byta hoj men har inte hjärta att sälja den gamla trotjänaren som jag haft i snart 10 år så det får bli till att utöka hojbeståndet.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top