Hojstyre stulet

Kaitzor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Bromma
Hoj
SV1000S (såld)
När jag kom till garaget i morse såg jag att nån hade snott styret till min gammelhoj (GSX400F från 1982). Dom hade klippt av alla kablar och snott med sig styret, fästplattan och skruvar. Man undrar ju varför nån vill ha ett styre från en sån gammal hoj, eller om det bara är nån som vill jävlas.
Hojen har fått stå ifred i detta garage i över 2 år..
Känns så hemskt tråkigt eftersom jag fixat till den hojen för att sälja den nu. Den hade tom gått genom besiktningen utan anmärkning och går som en klocka. Och så händer det här..

Nu känner jag att jag inte vågar ha kvar min SV i garaget, bredvid GSXen. Den har också, hittills, fått stå ifred. Och den var tack o lov helt orörd i morse, men vem vet hur länge till..

Om det är nån som har en garageplats över nånstans i Brommaområdet eller liknande så får ni gärna hojta till!
 

njelger

Guest
Nu har man fan hört allt.
kanske inte ska låta frugan gsx400 stå med nycklarna i.
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
Man får ju snart börja överväga att rulla in hojen i lägenheten varje kväll... idioter
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag håller med. Det är en massa tattare där ute.

Jag fick inbrott i skåpbilen förra veckan där de snodde stereon, men lämnade kvar displayen samt en shiftnyckel. De bröt upp hela plasten, istället för att lossa 2 skruvar som skulle lossat allting utan att ta sönder det.
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
Man undrar ju varför nån vill ha ett styre från en sån gammal hoj, eller om det bara är nån som vill jävlas.

Det tragiska är nog att det bara ska jävlas..... Hoppas du får tag i en annan garageplats men varför ska man behöva byta för att det finns idioter???:confused:
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag håller med. Det är en massa tattare där ute.

Jag fick inbrott i skåpbilen förra veckan där de snodde stereon, men lämnade kvar displayen samt en shiftnyckel. De bröt upp hela plasten, istället för att lossa 2 skruvar som skulle lossat allting utan att ta sönder det.

Av mig snodde de Stereo, slutsteg och bas. Men de lämnade kvar överbryggningskablarna samt RCA-adaptern som är ett måste för att kunna använda sig av steget. De vet egentligen inte vad de stjäl, men de tror att det är stora pengar i det. Klart bevis på att tjuvar och annat löst folk inte är potentiella nobelpristagare.


Snott styret? :va Siste idioten är inte född än...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Om du sett filmen kommer du kanske ihåg?! I scenen där Bruce willis smetar någon sorts färg på bilen. Man kan säga att om han smetat in styret med den så hade han inte behövt oroa sig för fler stölder:D

Just ja! Det va inte direkt igår man såg den... Jag ber så mycket om ursäkt!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top