Hojsport

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date

Canoly

Guest
Visste ni att Malmö numera har en Speedwayklubb tävlande i Div. 1
Årets första tävling på hemmaplan ( Malmö Motorstadion ) äger rum nu på måndag den 4 maj kl. 19.00.

Då möter hemmalaget Gnistorna - Gasarna.

Det låter gott och luktar gott samt är spännande att kolla in.

Har du aldrig sett Speedway live kanske det är dax att testa.

Vi ses kanske på motorstadion

Övriga hemmatävlingar: http://www.gnistorna.se/index.htm

Kostar det ngt? Hittar ingen info alls på deras hemsida eller på malmo.se. Svårt att komma in som fotograf?

Kostar det ngt? Hittar ingen info alls på deras hemsida eller på malmo.se. Svårt att komma in som fotograf?

Om du är i mycket god tid och pratar lite med bossen ( ordföranden ) så kan du kanske få plåta och slippa betala. I morgon om det inte regnar skall jag, sonen och hans flickvän vara vanliga betalande åskådare.

Om du är i mycket god tid och pratar lite med bossen ( ordföranden ) så kan du kanske få plåta och slippa betala. I morgon om det inte regnar skall jag, sonen och hans flickvän vara vanliga betalande åskådare.

Löst! :yoparty
Har nummer och namn samt förberedd personal på att jag ska få komma in.

Löst! :yoparty
Har nummer och namn samt förberedd personal på att jag ska få komma in.

Jättekul:tummenupp

Banan ligger bra eftersom det mesta oftast händer i startkurvan och där har du ljuset bakifrån och nästan alltid kommer vinden från samma håll så du slipper det mesta dammet från banan. Nu har nattens regn fixat så att det kanske inte ryker så mycket.

Jag skall vinka till dig om jag är där.

Jättekul:tummenupp

Banan ligger bra eftersom det mesta oftast händer i startkurvan och där har du ljuset bakifrån och nästan alltid kommer vinden från samma håll så du slipper det mesta dammet från banan. Nu har nattens regn fixat så att det kanske inte ryker så mycket.

Jag skall vinka till dig om jag är där.

Tack för det strålande tipset! Det ska jag komma ihåg. :) Hoppas bara vädergudarna är med mig så jag och kamerorna slipper att bli blöta.

Vet du om man får lov att stå på inner? Ska fråga funkisarna och tävlingsledningen när jag kommer dit innan 18 ändå för att vara på säkra sidan.

Japp, vinka så vinkar jag tillbaka alt. kommer upp och slår ett par ord! :tummenupp

Tack för det strålande tipset! Det ska jag komma ihåg. :) Hoppas bara vädergudarna är med mig så jag och kamerorna slipper att bli blöta.

Vet du om man får lov att stå på inner? Ska fråga funkisarna och tävlingsledningen när jag kommer dit innan 18 ändå för att vara på säkra sidan.

Japp, vinka så vinkar jag tillbaka alt. kommer upp och slår ett par ord! :tummenupp

Också sugen men hinner nog inte dit idag idag, du får raportera hur det funkade sen tillsammans med lite schyssta bilder!:)

Jag har alltid stått på innerplan ca 3 meter från banan, då kan du om du har zoom få med både starten och första böjen.

Tack Canoly för tipset om speedway i Malmö. Det var KLART annorlunda...! Nu ska jag bara sortera bland mina, knappt, 350 bilder :gnissla

Kanske fel ställe att banka in det på men eftersom denna tråden handlade om Gnistorna så hamnar bälet här (med).
11 bilder finns HÄR

Ett smakprov:
IMG_0708.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...