Hojsemester

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Hallo.

Har nu bokat Hoj semester med sambons familj.

Stockholm - Öland (Böda:yoparty)

Saken är den.... Det blir ju jag på min gixxer, polaren på sin HD, och svärfarsan på sin Yama Wildstar, sedan frugans lillesyrra i en V70 med packning, även en dunk soppa så man slipper oroa sig över det.

Det jag undrar är väl mest, Stockholm - Ölands norra topp, då blir det utan båtar, bron över. Det är en bit från stockholm :P Vad bör man tänka på om man kör sport den sträckan ? Alla tjatar på mig att man inte kan köra så långt med en "liggbåge" utan att sjukskrivas i ett halvår pga rygg smärtor, men det tvekar jag på då jag sitter skönt i flera timmar på hojjen.

Tips ? Hojen kommer köras helt nyservad, nya däck osv, kommer ev. ha flickvännen bakpå största delen av vägen också, sen att ha 2 kromslädar bakom sig som toppar 120 är ju ingen höjdare direkt, visst man ska följa hastigheten, men 110-120 till öland är väl liiite lamt :p
Har nämligen aldrig vart på nån längre road trip på 2 hjul tidigare

Detta kommer ske vecka 29 så det kommer ju vara varmt, regnar det skjuter vi upp det.

Tips !

Last edited:
Det är egentligen ingen resa att oroa sig över. Åk på bara! :tummenupp

Sen är det INTE skönt att sitta och åka 140+ tex långa sträckor. då är 100-110 mkt najsigare om man då vill njuta lite av nya vägar och ny miljö. Sen kan du ju alltid gasa på lite extra så att fransarna på deras jackor fladdrar sådär småbögigt som bara en fransjacka kan göra! :hihi

Kom ihåg att ta lite bilder, det är riktigt soft att titta på sånt i vinter sen.

Har svårt att se att det skulle vara några problem som helst att åka den sträckan. Är ju faktiskt inte så långt, händer ju att man nästan lägger samma antal mil på en spontantripp en solig dag.
Har du sedan en följebil som tar packningen så är det ännu mindre probs.
Undrar bara lite vad det är för folk du snackar om som yrar om att du kommer få ont i ryggen? Kör de hoj själva över huvud taget? Jag säger: kör bara!:tummenupp

Nej nej, jag kommer nog hålla mig till kromslädarna o köra gemensamt ner faktist, vrida på lite ibland om man vill retas mest, sedan om jag har flickan min bakpå så kommer det hållas lagligt då jag inte vill utsätta henne för ev läskigheter eller osäkerheter, sånt görs när man kör själv ! Tänkte mest om det fanns någon som har kört en längre sträcka som denna tidigare på en sport, mest ha en liten berettälse hur det var.

Nej nej, jag kommer nog hålla mig till kromslädarna o köra gemensamt ner faktist, vrida på lite ibland om man vill retas mest, sedan om jag har flickan min bakpå så kommer det hållas lagligt då jag inte vill utsätta henne för ev läskigheter eller osäkerheter, sånt görs när man kör själv ! Tänkte mest om det fanns någon som har kört en längre sträcka som denna tidigare på en sport, mest ha en liten berettälse hur det var.

Körde ner till Trollhättan och tillbaka en regnig dag i maj på en RSV Mille för ett par år sedan. Blir ungefär 45 mil, så det är väl ungefär samma. Förutom att det var kallt som fan så var det inga problem som helst. Var väl runt 6 grader när vi åkte hemifrån ungefär.

Man ska inte alltid lyssna på folk :) Om du skulle få ont i ryggen, ja byt lite sittställning, kör med lite olika tekniker, motstyrning ibland, kräng och släng med kroppen för att styra lite, sånt brukar få mig att "komma igång" när man kör långa sträckor. Sen är det inge fel att stanna till lite på fik och sånt skit. Det är både naaajs och så får kroppen sig en liten vilostund :näsblod

Its good for you!

Det är väll inte så långt.

Herr Väder körde ju på sin R1 till Nürburgring i somras, sen tog han en sväng hem till Pite.
Det är ca 120 mil enkel väg till båda slutstationer.

Fast han fuskade ju till Nürburgring för där sträckkörde han inte på en dag.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025