Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vad tänker du? Varför inte?Apropå andra trådar och inlägg.
BMW R65. Kolla introt och packningen.
Kan man åka så tror ni?
Ingen elektronik…Nä, de' går väl aldrig?
Hemsedal 2 juni 2023
View attachment 513644
Helsingborg 18 augusti 2024
View attachment 513645
Är det bittersöndag idag???Men om man vill koppla in Netflix på sin TFT-skärm då och ljudet i sitt ”cardopack” och att det bryter när det ringer. Pausas filmen då?
Haha! Nädå jag är helt salig på min ”tro”.Är det bittersöndag idag???
Ta en kaffe, andas djupt genom näsan....så....bättre?
"Nedåt Ångermanland"! Ja, Sverige är verkligen avlångtJaja, en kompis ringde och vill att vi gör om fjolårets apriltur nedåt Ångermanland. Vem är jag att neka?
Det är några sträckor jag vill kolla upp också…
Mvh
"Nedåt Ångermanland"! Ja, Sverige är verkligen avlångt![]()
Ja, det mesta är ju "söderut" - även Haparanda"Nedåt Ångermanland"! Ja, Sverige är verkligen avlångt![]()
Och då kan man passa på att förära "gästboken" ett besök!Maunu ligger rätt så långt norrut för att vara Sverige.
Mvh
Maunu ligger rätt så långt norrut för att vara Sverige.
Mvh
Och ett stopp i Kainulasjärvi efter Tärendö, bastu med minneslucka ingårKanske vore nåt köra en längre dagstripp, norrut över Pajala och sen hem mot Gällivare och gena över Ullatti mot Tärendö och sen hem inte mycket längre än köra E4:an till Sundsvall.
Och ett stopp i Kainulasjärvi efter Tärendö, bastu med minneslucka ingår![]()
Nu har du koll på området men jag tar mig ändå friheten att ge en fin rutt.
Från dig kan man köra Tärendö-Kangos (om grushoj:Lainio-färjan och sedan bakvägen till) - Parkalompolo-Kitkiöjärvi-99 (eller E8 via Muonio) till Karesuando och sedan tillbaka via Vittangi-Masugnsbyn-Niilivaara-Dokkas-Lahnajärvi-Jokkfall.
En hel del grus men det är ju inga problem för dig ens med Thruxtonen, undvik dock linfärjan i Lainio och bakvägen till Parka/Kitkiöjärvi med den hojen utan i så fall över bron i Kangos och via Hukanmaa direkt.
Mvh
Hur vet du det?
Men vi kanske skall ta den där turen alla tre, och glömma det efter bastun?
Mvh
Allt det första som slår mig är att jag under min dansbandskarriär har spelat på alla dessa världsmetropoler utom Dokkas och möjligen Lahanajärvi. Kitkiöjärvi är det jävligast med mygg jag varit med om, finns eller i alla fall fanns en VHS film som kompisen filmade med sin nyköpta videokamera troligtvis 1997, är ett konstant högt surrande ljud på den filmen. Det var tider det och det var folk och hemvändare i byarna då.
Det skulle vi faktiskt ta och göra, ska vi åka grus vilket nog är roligare tar jag KLR:en. Ett alternativ är ju att ta bastun ca 7 mil söder om Kainulasjärvi i Stråkan där det utöver bastu även finns två stugor att sova i. Då borde det finnas en liten chans att komma ihåg nåt från resan.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |