Hojresa sommaren 2016.....

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Låter som en ball resa:) Klarar man sig på engelska i dom länderna eller hur löser man språk biten?

Engelska är det långt ifrån alla som pratar. Leka charader/teckenspråk är väl det vanligaste sättet att kommunicera på, för att vara helt ärlig. Har lärt mig ca 25 ord på ryska och det klarar man sig faktiskt förvånansvärt bra på. För några år sedan tog jag mig igenom Ukraina själv och den enda språkhjälp jag hade var en liten papperslapp där en polare skrivit ner åtta ord på ryska. Med hjälp av den kunde jag säga hej, tack, fråga efter bensin, mat, boende, växla pengar, fråga efter mataffär och säga hejdå. Det räckte.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Engelska är det långt ifrån alla som pratar. Leka charader/teckenspråk är väl det vanligaste sättet att kommunicera på, för att vara helt ärlig. Har lärt mig ca 25 ord på ryska och det klarar man sig faktiskt förvånansvärt bra på. För några år sedan tog jag mig igenom Ukraina själv och den enda språkhjälp jag hade var en liten papperslapp där en polare skrivit ner åtta ord på ryska. Med hjälp av den kunde jag säga hej, tack, fråga efter bensin, mat, boende, växla pengar, fråga efter mataffär och säga hejdå. Det räckte.

Okay, tack för svaret:)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tänkte mig en tur Kattegatt runt i slutet av sommaren. Mycket annat som ska hinnas med denna sommaren och som student är det ju främst på sommaren man jobbar tyvärr :(
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bogan, Donken och sen avslutningsvis Rosenhill. Samma dag. :ironbutt
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Någon som ska ut i Europa i slutet på Juni? Tänkte typ Berlin,Prag, Österike. Längre än så i planerna har jag inte kommit. Tips på vägar och saker man inte får missa? Första resan utanför gränserna dessutom.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Någon som ska ut i Europa i slutet på Juni? Tänkte typ Berlin,Prag, Österike. Längre än så i planerna har jag inte kommit. Tips på vägar och saker man inte får missa? Första resan utanför gränserna dessutom.

Jag tänker köra ner t Frankrike, Spanien o kanske Portugal. Grand des Alpes lr va d heter... ska visst va fint :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top