Hojproblem igen.

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Är det nån som har en tändbox/cdibox liggandes till en gsxr 1100 -96? Behöver få dit på min för test.

Eller finns det nån som skulle kunna offra sig att plocka lös från sin hoj så jag får testa om det är den som är trasig på min.

Tror det är likadan box mellan 94-96, kan även vara likadan på äldre, har ingen aning. Men på de vattenkylda borde de vara likadana.

Eller finns det nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel.

Var ute och körde när den började gå på 3 cylindrar, en stund senare bara 2. Strax därefter dog den och nu vägrar den att tända överhuvudtaget.

Och ja.. Bensin finns det i tanken.. :D

Kan vara kardanförgasarvajern som slackat lite på blandförställarskruven.
Spänn vajern med en rörtång så ska du se att den går bättre.

Näe, inte det.

Det var den induktiva förförställningsvajern som lindat in sig i den reduktiva tändmodulskabeln.

Fick ta en avbitare och knacka på bakfälgens undre förspänningsbult och klia på det 24:e kylarflänsen simultant. Och då....

Då gick den.... :arsele

gissning

Jag antar att du har två tändspolar i den där. Ena tänder väl 1-3 och andra 2-4cyl. Men iallafall om du har en tändspole som gradvis överhettar och sedan släcker ner så skulle det ju kunna vara det du beskriver. Tändspolarna sitter vanligtvis under tanken på ramen. Du kan mäta upp dom med ett mätverktyg på motståndet över spolen. Vilket värde du ska få borde finnas på nätet specifikt på dina spolar men annars ser man snabbt om dom är kaiko hursomhellst.
jag tror att en kompis hade liknande problem och vi mätte upp fel på tändspolen. Men byter du till en ersättningsspole skall du nog byta båda till samma variant även om ena är hel.

Ouroboros skrev:
Näe, inte det.

Det var den induktiva förförställningsvajern som lindat in sig i den reduktiva tändmodulskabeln.

Fick ta en avbitare och knacka på bakfälgens undre förspänningsbult och klia på det 24:e kylarflänsen simultant. Och då....

Då gick den.... :arsele

Induktiv förförställningsvajer finns inte på din årsmod. Den kom på nästföljande årsmodel då Suzuki införde katalytisk vattenkylning och digitala luftfilter. Så jag tror du svamlar litegrann. :fatta!

Mell skrev:
Induktiv förförställningsvajer finns inte på din årsmod. Den kom på nästföljande årsmodel då Suzuki införde katalytisk vattenkylning och digitala luftfilter. Så jag tror du svamlar litegrann. :fatta!

Säger bara...

Moddad från födseln :smasha

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back