Hojproblem.Hjälp!

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Har haft problemn innan att batteriet inte är laddat när jag skall åka iväg. Har laddat det o då har det fungerat igen. Men nu har det hänt igen. Laddar batteriet till fullt. Försöker starta men startmotorn årkar inte dra runt mer än ca. 1-2 sec sen är hojen helt död. Men under hela tiden lyser ljuset klart o tydligt? Har inget mätinstrument tillgängligt så vet inte hur många volt jag har. Vad kan det vara för fel.Batteriet är bara 1,5 år gammalt.Men min gissning är att det är den som är kass.Tar den inte emot laddningen:confused:

Vad tror ni som har lite mer koll...

Kabla ifrån en avstängd bil eller ett annat 12v batteri så märker du om det är ditt batteri eller något annat.

Ganska enkelt att mäta om hojen laddar.... En multimeter. Mät på batteriet innan du startar ska ligga på 12,5 volt,,,,,,, starta hoj mät på batteriet, den bör ge ca: 13,5 volt.
Annars så kan du kolla jordpunkter, batterikablar, ansluting på startmotor och generator.

Jag tror inte batteriet är dåligt om det inte har blivit kortis i batteriet vill säga.

Smörj på kontakter och batteripoler med lite fett eller olja,, kedjespray går alldeles utmärkt.

lycka till

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...