Hojlunch med jobbet i Sthlm - tips?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Jag tänkte ev. försöka få till en hojlunch i maj med jobbet. Borde gå att få ihop 15-25 hojar skulle jag tro. Jag jobbar i Frihamnen och Waxholm ligger bra till tror jag. Bogesund kan vara kul för de som aldrig kört den. Det får inte ta för länge dock. Typ 45 min dit och 1 timme käk och snack och 45 hem nånting.

Idéer och tips? Kanske man kan sticka söderut istället? Nån som samlat ihop till nåt liknande? Tänkte försöka ta nåt ställe där man kan boka bord och förbeställa mat så man kan käka så fort man kommer dit.

Det blir mer sakta mak så ingen tappas bort osv så det är mer en social grej än köra.

/N

Vaxholm är väl bra?
Eller Bulten till cafét därute vade det nu heter......... ?

Kul idé :tummenupp

Tror att Vaxholm blir enklast så ni (vi?) slipper köra genom stan...

/issi

Jag o en jobbpolare med en VTR brukar dra till salems golfklubb.. Man kan åka gla. södertäljevägen eller en ännu slingrigare väg lite längre in som jag inte vet namnet på. men men...

http://www4.golf.se/salemsgk/

/N

Kanske blir Waxholm då... måste kolla längre fram om nån kan ta emot så många vid lunchtid på en gång. Vill inte behöva vänta en halvtimme och att alla inte kan sitta osv.

Och tjena issi - vi får kolla hur många OMX:are som kan tänkas hänga på :)

Waxholms Golfklubb fanns i krokarna också. Blir en lagom runda på >3 mil enkel väg. Kollade in Salem men det såg inte ut att vara så rolig väg dit...

Last edited:
Ni kan ju alltid äta någonstans i Gustavsberg och sedan åka runt Vaxholm på vägen hem, eller tvärt om. Så slipper ni åka samma väg två gånger.

I Vaxholm finns det en China som är helt OK. (Sväng in vänster vid kyrkan)

Vet dock inte om de serverar lunch nuförtiden. Men de tar lätt 25 pers.

Kanske blir Waxholm då... måste kolla längre fram om nån kan ta emot så många vid lunchtid på en gång. Vill inte behöva vänta en halvtimme och att alla inte kan sitta osv.

Och tjena issi - vi får kolla hur många OMX:are som kan tänkas hänga på :)

Waxholms Golfklubb fanns i krokarna också. Blir en lagom runda på >3 mil enkel väg. Kollade in Salem men det såg inte ut att vara så rolig väg dit...

Vallentunas golfklubb funkar också för lunch. De tar många och det är helt OK mat...

Last edited:
Jag tänkte undvika färja pga kort om tid. Waxholms golfklubb såg också OK ut fast det skulle vara trevligt att hänga i hamnen.

Man kanske ska köra Cannonball Run-tema - snabbast dit vinner en gratis lunch :crash

Vägen runt med två färjor tar väl lite tid?

Jag tänkte undvika färja pga kort om tid. Waxholms golfklubb såg också OK ut fast det skulle vara trevligt att hänga i hamnen.

Man kanske ska köra Cannonball Run-tema - snabbast dit vinner en gratis lunch :crash

Varför kollar du inte med Waxholms hotell? Där borde det inte vara några problem att boka bord, dom har helt okej mat och det ligger dessutom nere i hamnen. :tummenupp

Edit=> Canonball run tema funkar ju dit åxå, fast det kanske slutar med ett plask... :rolleyes:

Last edited:
körde en jättemysig runda med Ducceklubben upp till Knutby krog...
Fast det kanske är lite långt om killarna/tjejerna på "frans-slädarna" ska me.

/issi

ut på ekerö kunde vara en idé annars.. lite roligare vägar
Bor på ekerö själv och vi har väl 3 lunchrestauranger som duger.

jungfrusunds marina - kanonbra
Nytt (?-förra året) ställe vid båtklubben - aldrig provat
Sen kan man få bra lunch på Asknäs Krog vid Ekerö Kyrka

Bor på ekerö själv och vi har väl 3 lunchrestauranger som duger.

jungfrusunds marina - kanonbra
Nytt (?-förra året) ställe vid båtklubben - aldrig provat
Sen kan man få bra lunch på Asknäs Krog vid Ekerö Kyrka
på så sätt, jag har aldrig varit djupare in än troxhammar så det vara bara en höftning ;)

annars vore ett alternativ att dra till sveavägen, slänga i er lite burgare och sedan dra bombrepor bort mot sergel :yoparty vinnaren får en vinare eller två!

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd