Hojlek VS bilracing

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
hej!

jag har tränat motorcross i 5 års tid och alltid älskat hojjar, nu har jag kört bil racing i 2 år och är lite sugen på att sätta mig på en hojj igen men vet inte hur "kul" det är?

jag är en person som gillar köra på bakhjulet o sånt inte så mycket för 200-300km/h (om det inte är i en bil så man inte stendör när man krockar)

jag har idag INTE hojj kort och kommer behöva köra 25kw (vilket lär suga) 23 år är ja

så frågan är ta hojj kort o köpa hojj, typ en 636,super duke eller något or vänta tills ja blir 25 och fortsätta med bil racing vilket jag gillar väldigt mycket med? vad är roligast helt enkelt?

35kw får du köra med, och varken superduke eller 636 är godkända för A2, max 70kw ursprungseffekt är det som gäller.
Finns nån tråd om vilka hojar som funkar här på forumet
Kanske bättre o vänta tills du är 24 och kan ta ett vanligt A kort? :)

vad får dig att tro att du överlever en krock med bil i 200-300km/h ? skulle säga 9/10 att du stendör

Du har kört cross i 5år samt älskar hojar och vet inte hur kul det är att köra hoj?
Det är jättekul

vad får dig att tro att du överlever en krock med bil i 200-300km/h ? skulle säga 9/10 att du stendör

Varför inte 10/10? Har ganska stor betydelse hur man mular med....

Men vilket som, man har större chans att klara sig bättre i en bil

"Är det roligt?" Ja det är roligt, men det är jobbigare och svårare än att sitta i en låda på hjul och vrida på en ratt.

Jag hade en racebil och racinglicens för bil innan jag skaffade hojkort. Jag älskar fortfarande att köra bil, men hoj är så roligare.

Så i vår blir det rr-licens för mig, jag har skaffat en banhoj och racebilen är såld för flera år sedan.

Så..ja, du kommer att tycka att det är roligt.

aa de vore något :) är det roligt?

Det är alldeles för skitskoj att köra hoj på bana, själv tänkte jag ta licensen i april och försöka börja rejsa hoj i år. Det är dock något som kommer suga i sig en ansenlig hög med pengar när du väl blivit biten.
Men kul är det som sagt.

Och 200-300 i bil är skapligt dödligt det med. Sedan är det totalt annorlunda upplevelse med hastighet på hoj gentemot bil. Hastigheten känns mer men känns långsammare, på något suspekt sätt. Sedan kräver hoj mer av föraren än bil. Gillar du att köra bil aktivt, växla, ta kurvor sådär att det känns som om sätet är på väg att lossna, föredrar att känna vägen istället för att ha skärmat bort den med "komfort", ja då lär du älska hoj. Det kräver mer aktivitet från föraren, men ger mer tillbaka med. Man är mer en del av själva skeendet i att köra än med bil.
Och visst gör det ondare att krasha med hoj än med bil. Det är ju en del av tjusningen, att man är mer involverad gör ju att man är mer utsatt också.

Last edited:
Det är alldeles för skitskoj att köra hoj på bana, själv tänkte jag ta licensen i april och försöka börja rejsa hoj i år. Det är dock något som kommer suga i sig en ansenlig hög med pengar när du väl blivit biten.
Men kul är det som sagt.

Och 200-300 i bil är skapligt dödligt det med. Sedan är det totalt annorlunda upplevelse med hastighet på hoj gentemot bil. Hastigheten känns mer men känns långsammare, på något suspekt sätt. Sedan kräver hoj mer av föraren än bil. Gillar du att köra bil aktivt, växla, ta kurvor sådär att det känns som om sätet är på väg att lossna, föredrar att känna vägen istället för att ha skärmat bort den med "komfort", ja då lär du älska hoj. Det kräver mer aktivitet från föraren, men ger mer tillbaka med. Man är mer en del av själva skeendet i att köra än med bil.
Och visst gör det ondare att krasha med hoj än med bil. Det är ju en del av tjustningen, att man är mer involverad gör ju att man är mer utsatt också.

+1 på den.

Glöm inte att det inte behöver gå i 300 för att vara kul. Mycket ligger i dynamiken i körningen, att få till en serie kurvor så att det flyter på och man prickar apex medans man flyttar sig på hojen är otroligt roligt. Oavsett om man kör i 50 eller 250.

En annan kick är accelerationen. Du får bra mycket mer acceleration per krona med en hoj än med en bil, oavsett vilken hoj du skaffar. Att känna och tygla den kraften är riktigt skönt...

Fast som det påpekades här ovan, du kanske skall ge dig till tåls och ta A nästa år...

"Är det roligt?" Ja det är roligt, men det är jobbigare och svårare än att sitta i en låda på hjul och vrida på en ratt.
det kan ja väl tänka mig :)

Jag hade en racebil och racinglicens för bil innan jag skaffade hojkort. Jag älskar fortfarande att köra bil, men hoj är så roligare.

Så i vår blir det rr-licens för mig, jag har skaffat en banhoj och racebilen är såld för flera år sedan.

Så..ja, du kommer att tycka att det är roligt.
trevligt! vilken banhoj har du köpt?

sagt. j
Och visst gör det ondare att krasha med hoj än med bil. Det är ju en del av tjusningen, att man är mer involverad gör ju att man är mer utsatt också.
okej aa ja älskar när man känner G kraften i bil, och allt kul kostar ju en slant

+1 på den.

Glöm inte att det inte behöver gå i 300 för att vara kul. Mycket ligger i dynamiken i körningen, att få till en serie kurvor så att det flyter på och man prickar apex medans man flyttar sig på hojen är otroligt roligt. Oavsett om man kör i 50 eller 250.

En annan kick är accelerationen. Du får bra mycket mer acceleration per krona med en hoj än med en bil, oavsett vilken hoj du skaffar. Att känna och tygla den kraften är riktigt skönt...

Fast som det påpekades här ovan, du kanske skall ge dig till tåls och ta A nästa år...
aa kanske bäst vänta ett år.. men man är bra sugen

Skaffa en hoj och kör bana. Ännu roligare än med bil och kräver inget körkort.
Vill du fortfarande åka gata nästa år så tar du kortet då.

Du skrev att du gillar att åka på bakhjulet, alltså skaffa en stunthoj och håll dig till parkeringar.

Banhoj + ett hjul i luften = arga reprimander och trolig svartflagg

Det är ju vid 24 år man får ta A-kort och får köra tung! Så vänta ett år och spar pengar och skaffa en riktig hoj! :D :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman