Hojlös

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jaha, då blev Ninjan såld idag då. Köpte den i höstas och har kört runt kvarteret två gånger. Först går bilen sönder, sen gick datorn sönder. Hade det inte varit för annonssurfning och digitalkameran hade jag inte skaffat en ny. Men men. Livet blir inte bättre för att man tjurar som en unge.

Kanske kan jag och farsan dela på hans VF1000f. Han kör så sällan med den.

Bah! Huvudpoängen är lagd på bordet. Hojen är borta tillsammans med glimten i ögat
 
Muskedunder skrev:
Jaha, då blev Ninjan såld idag då. Köpte den i höstas och har kört runt kvarteret två gånger. Först går bilen sönder, sen gick datorn sönder. Hade det inte varit för annonssurfning och digitalkameran hade jag inte skaffat en ny. Men men. Livet blir inte bättre för att man tjurar som en unge.

Kanske kan jag och farsan dela på hans VF1000f. Han kör så sällan med den.

Bah! Huvudpoängen är lagd på bordet. Hojen är borta tillsammans med glimten i ögat

hade väl varit bättre o sålt vf:n? Varför köper man en hoj o kör två rundor med för att sedan sälja av den??? bilen lagas o datorn går i soporna,(surfa gör man på jobbet) för det mesta
 
red_ninja skrev:
hade väl varit bättre o sålt vf:n? Varför köper man en hoj o kör två rundor med för att sedan sälja av den??? bilen lagas o datorn går i soporna,(surfa gör man på jobbet) för det mesta

Det hade helt klart varit ekonomiskt bättre att sälja VF:n, om den hade varit min. Som skrivet är det min fars. Man köper den för att man vill ha den och säljer den för att man plötsligt inte längre har råd att ha den. Bilen behövde ny växellåda plus smådelar. 4000 spänn direkt taget från en som får in 950 kr i månaden. Ja, jag har sökt jobb. De anstället bara folk med erfarenhet, men hur ska man kunna få erfarenhet om man inte blir anställd någonstans :confused:
 
Muskedunder skrev:
Det hade helt klart varit ekonomiskt bättre att sälja VF:n, om den hade varit min. Som skrivet är det min fars. Man köper den för att man vill ha den och säljer den för att man plötsligt inte längre har råd att ha den. Bilen behövde ny växellåda plus smådelar. 4000 spänn direkt taget från en som får in 950 kr i månaden. Ja, jag har sökt jobb. De anstället bara folk med erfarenhet, men hur ska man kunna få erfarenhet om man inte blir anställd någonstans :confused:

oki, taskigt läge!
 
Muskedunder skrev:
Det hade helt klart varit ekonomiskt bättre att sälja VF:n, om den hade varit min. Som skrivet är det min fars. Man köper den för att man vill ha den och säljer den för att man plötsligt inte längre har råd att ha den. Bilen behövde ny växellåda plus smådelar. 4000 spänn direkt taget från en som får in 950 kr i månaden. Ja, jag har sökt jobb. De anstället bara folk med erfarenhet, men hur ska man kunna få erfarenhet om man inte blir anställd någonstans :confused:
Surt som fan... :huvet
Du kommer säkert att bli ninjapilot snart igen... :)
 
Trist läge. Men jag bara undrar... :confused: Om du nu bara har en inkomst på 950 spänn i månaden, hur hade du haft råd att köra den, oavsett om bilen och datorn gick sönder? :va
 
Bollox skrev:
Trist läge. Men jag bara undrar... :confused: Om du nu bara har en inkomst på 950 spänn i månaden, hur hade du haft råd att köra den, oavsett om bilen och datorn gick sönder? :va

Jag hade hamstrat ihop ett bensin/försökringskapital som skulle räckt i sommar. Det blev betydligt mindre nu och räcker inte
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top