Hojkläder Sundsvall

songoku

Stekare
Gick med
15 May 2008
Hoj
2003 Honda CBR 600 RR
Hej, en fråga! Vad finns det för butiker som säljer MC-kläder i sundsvall/timrå området? Jag bor inte där själv annars hade jag svarat på min egen fråga =)

Jula i Birsta. Har köpt min hjälm (299kr REA) och en Neongulgrön jacka 799:- hos Jula.
Båda helt OK för priset. Har en diskkudde i hjälmen så den inte sjunker ner för mycket. låg panna på mig....

Och på andra sidan motorvägen i Birsta ligger Biltema.
Helt OK ryggskydd, benknäskydd, arm-armbågsskydd och rånarluva att ha under hjälmen. Så inte hjälmen skitas ner lika mycket.

Jag känner en stuntare som har dom Biltema skydden och han har (ofrivilligt) testat "funktionen" på skydden. De funkar.

Last edited:
Jula i Birsta. Har köpt min hjälm (299kr REA) och en Neongulgrön jacka 799:- hos Jula.
Båda helt OK för priset. Har en diskkudde i hjälmen så den inte sjunker ner för mycket. låg panna på mig....

Och på andra sidan motorvägen i Birsta ligger Biltema.
Helt OK ryggskydd, benknäskydd, arm-armbågsskydd och rånarluva att ha under hjälmen. Så inte hjälmen skitas ner lika mycket.

Jag känner en stuntare som har dom Biltema skydden och han har (ofrivilligt) testat "funktionen" på skydden. De funkar.
Heca ligger ju annars också i Birsta.

Åkte till northbike i jakt på nytt skinnställ, men personligen tyckte jag att det bara var skräp. Förstår dock att dom inte kan ha en uppsjö med märken och modeller hemma som hyllvärmare. Dom berättade dock att dom åtminstone snart skulle börja ta hem ställ från Dainese, så det är väl alltid nåt..

Finns ju även yamaha center som har rätt mycket utrustning, bl.a från Lindstrands.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka