Hojkamera???

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Tjena!!

Jag tänkte att jag skulle ta o börja filma mina äventyr till sommaren och tänkte höra med er vad det är man behöver.
Måste man ha en film kamera om man har en hjälm kamera, eller funkar det om man enbart har en hjälm kamera?

Tacksam för svar

Thommy

Ok, det var det jag ville ha reda på.
Tackar för ditt svar.

Mvh Thommy

Jag hittade en Actionkamera igår på nätet som jag ska undersöka närmre.

Fakta
• Vikt: 200 gram (inkl batterier)
• Storlek: Ca 12 cm x 6 cm x 4 cm
• Upplösning: Valbart 640x480, 320x240 eller 160x120
• Bilduppdatering: Valbart 30 eller 15 bilder per sekund
• CMOS sensor
• Spelar även in ljud, dock på väldigt låg volym
• Vattentät till 3 meter
• Stötskyddad och allmänt extremt tålig
• 32 MB inbyggt minne
• SD-kortplats för minne upp till 2 GB (minneskort ingår ej)
• Kompatibel med PC och MAC
• Kameran kan fästas på hjälm, styre, paddel, arm, ben etcetera
• Drivs med 2 AA-batterier (ingår ej)
• Modellbeteckning: Oregon Scientific ATC2K

Last edited:
Enligt några härinne på SH skall kameran inte vara värd pengarna. Det var någonting om att den saknade bildstabilisator och oavsett hur man använder den så kommer den ju skaka.

Okej...får kanske omvärdera den tanken då.

Min funkar bra för 1500:- + minneskort:tummenupp

Mjo men man vill ju gärna ha lite kvalite på filmen, helst ska ljudet följa bilden också ;)

Det jag ville ha reda på var om man måste köpa en film kamera eller om det räcker med ett hjälm kamera kitt som de har på tex sportscam.se.
/Thommy
Pucktvåa:gnissla
Edit; Du kan köpa till en inspelande enhet tex Archos mediaenhet och koppla till kameran men enbart kameran i sig går inte, du måste ha nånstans där de du spelar in samlas.:)

Last edited:
Slappa: Där är säkert bra kvalle i den. Kolla i länken så ser du prov på filmsnuttar. Både i 320 och 640.
Sen kan man ju undra vilken kamera, utöver denna, för 1500 som erbjuder bildstabbe.

Duval: Är det en sådan du har, från Coolstuff? Du bor i Lund så det kanske skulle kunna gå att få titta på den innan jag bestämmer mig att köpa från Coolstuff?

Enligt några härinne på SH skall kameran inte vara värd pengarna. Det var någonting om att den saknade bildstabilisator och oavsett hur man använder den så kommer den ju skaka.

Ja den där är helt värdelös. Den är alltså inte värd ens 1500.

Slappa: Där är säkert bra kvalle i den. Kolla i länken så ser du prov på filmsnuttar. Både i 320 och 640.
Sen kan man ju undra vilken kamera, utöver denna, för 1500 som erbjuder bildstabbe.

Duval: Är det en sådan du har, från Coolstuff? Du bor i Lund så det kanske skulle kunna gå att få titta på den innan jag bestämmer mig att köpa från Coolstuff?

Jepp, det går bra :tummenupp

Last edited:
Last edited:
Tre år sedan han letade hjälmkamera och har han inte hittat en ännu så finns det inte nog inte någonting för honom därute... :D

Numera finns det och säljs det gott om hjälmkameror i svenska butiker. Alltid trevligt med riktiga garantier och någon svensktalande ifall något krånglar.

hahaha såg detta nu =P håller med... hehe.. my bad...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park