hojkamera??

Den borde ju tåla att ligga i ryggsäcken iaf, iom att den inte har några rörliga delar, utan sparar allt på ett minneskort :tummenupp Sen är ju frågan bara vad den lösa kameran tål... Finns den bara som "reservdel", eller har någon slags standardingång, och inte kostar en förmögenhet så vore det ju inte så dumt!

hallå varför inte köpa hjälmkamera?
de där verkar dyrt med..

Hmm, vet inte om du kollade på annonsen, men hela grejen e ju att du får en videokamera med hjälmkamera som tillbehör..
Vet inte vilken sorts hjälmkamera du menar ifs men dom andra jag hittat (med någorlunda kvalite) där ingår inte nån videokamera utan det e ju bara en extern filmlins som ska kopplas ihop med nån befintlig kamera, så då blir det ju inte så billigt längre..Men har du nån bra sida med billiga kameror så dela gärna med dig.

Jag har en sån där Samsung och ett par vanliga DV-kameror med hjälmkamera till.

Samsungen är otroligt smidig och det är grymt bra att ha en fjärr som du kan både starta kamera och inspelning med. Kvalitén är inte den bästa men det duger ganska bra när man filmar i dagsljus.
Men så fort det blir lite skugga eller kväll funkar det inte alls.
En annan fördel med kameran är den har flashminne och inte band. Otroligt skönt att slippa importera filmen från DV-band.

Det är stor skillnad i kvalité mot en DV-kamera men det blir svårare och svårare att hitta dom i handeln. Orsaken till detta är att dom flesta nya kameror saknar AV/in port. (det är där du kopplar in hjälmkameran) jag känner bara till en modell som säljs idag och det är en ganska dyr Sony.

Jag slänger upp ett klipp med en splitscreen mellan DV-kamera och Samsung när jag kommer hem ikväll så kan du se skilllnaden.

Last edited:
Hmm, vet inte om du kollade på annonsen, men hela grejen e ju att du får en videokamera med hjälmkamera som tillbehör..
Vet inte vilken sorts hjälmkamera du menar ifs men dom andra jag hittat (med någorlunda kvalite) där ingår inte nån videokamera utan det e ju bara en extern filmlins som ska kopplas ihop med nån befintlig kamera, så då blir det ju inte så billigt längre..Men har du nån bra sida med billiga kameror så dela gärna med dig.
mm läste vidare o märkte det hehe. fick även höra att det medföljer det så.
Annars finns att köpa endast hjälmkamera på crossidor.

Här har du klippet jag lovade. Det blir ju inte världens största bild på youtube men sporthojsftp:n verkar ju inte funka.

Det är samma slangning i båda klippen. Det övre är filmat med Samsungkamera från hojen bakom

http://youtube.com/watch?v=itQP6UrZOFo

Här har du klippet jag lovade. Det blir ju inte världens största bild på youtube men sporthojsftp:n verkar ju inte funka.

Det är samma slangning i båda klippen. Det övre är filmat med Samsungkamera från hojen bakom

http://youtube.com/watch?v=itQP6UrZOFo

Tackar för detta smakprov:)
Hmm, ja kvaliten verkar väl funka,men det som gör mig lite orolig e känsligheten för mörker/skugga. hade bla tänkt spela in lite enduro slingor o i skogen e det ju inte direkt solljus hela tiden. Tror du det funka o spela in i skogen nu i denna årstid(i dagsljus) eller blir det för mörkt??

Skulle vara intressant att veta ifall de är nån som har testat den här kameran iom att den ska tåla vatten så pass bra, vore fräckt till lite ovanliga vinklar osv.

http://www.coolstuff.se/p849/Actionkamera.html

Värdelös, akta dig för den! Den är "okej" om du låter den ligga stilla på fjorton kuddar, men ska du röra på dne så blir bilden KASS! (Den har ingen inbyggd bildstabilisator, har jag fått förklarat för mig)

Tackar för detta smakprov:)
Hmm, ja kvaliten verkar väl funka,men det som gör mig lite orolig e känsligheten för mörker/skugga. hade bla tänkt spela in lite enduro slingor o i skogen e det ju inte direkt solljus hela tiden. Tror du det funka o spela in i skogen nu i denna årstid(i dagsljus) eller blir det för mörkt??

Jag tror inte att det skulle funka, sorry..

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard