Hojköp.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hallå,

Det är en sak jag funderat över lite och tänkte fråga vad ni tycker.
När man skriver på ägarbytet, ber ni om att få se ett legitimation för att se att namn och underskrift stämmer ihop med ägaren på regnummret? Jag har bara köpt fordon av bekanta tidigare och då har det inte varit några problem i det avseendet.

Santo skrev:
Hallå,

Det är en sak jag funderat över lite och tänkte fråga vad ni tycker.
När man skriver på ägarbytet, ber ni om att få se ett legitimation för att se att namn och underskrift stämmer ihop med ägaren på regnummret? Jag har bara köpt fordon av bekanta tidigare och då har det inte varit några problem i det avseendet.

Vad jag kan minnas så innan jag köpte R6:an kontrollerade jag att säljaren verkligen var registrerad på hojen via den tjänst som vägverket erbjuder på sin site www.vv.se. När väl köpet gjordes och papperna för ägarbyte skrevs under bad jag även om säljarens legitimation, var kanske lite väl nojig men man kan aldrig vara för säker...

När jag köpte sukan så kollade jag med vv via sms vem som stod som ägare på hojen (som Weber skrev), och vart personen bodde, sen fick ägaren även visa leg som jag kollade mot reg beviset. Gick även in på smc och hämtade ett köpekontrakt i 2 ex som vi båda skrev under. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Lycka till med ett ev hojköp :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien