Hojköp

stefannordh

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Ingen (än)
Hallå alla MC-vänner!
Börjar till slut förstå att det där med att åka hoj är riktigt kul.
Så - nu ska jag nog till att ta kort och skaffa en hoj.
Men - vad ska man köpa? Vill ha nå´t med ganska rejäl motor runt 30000:-, och tror att jag har hittat två bra alternativ...
Kawazaki GPZ 900 R
Yamaha FZR 1000
Vad ska jag välja, och varför?
Vore tacksam för många kunniga inlägg!

Allt vi kan göra här är att berätta våre erfarenheter av dessa hojar som kanske vinklar ditt hojköp. Men du bör testa båda av dessa och komma själv fram till vilken du vill ha.

Jag har testat GPZ 900an och är hojen i gott skick så tycker jag att den gör gott ifrån sig för att vara så pass gammal.
FZR 1000 tror jag är snäppet vassare och personligen skulle jag valt denna Genesishojen framför kawan då det är mer sportkänsla i den samt säkerligen bättre hugg i motorn.

Du kna hitta kitade FZR1000 hojar på begmarknaden och se till att det finns följande innan du köper: Annan bakdämpare, annat helsystem och gärna dynokit och KN.
Kostnaderna springer lätt iväg när du skall köpa allt detta för att hojen ska gå jämnare.

Det är inget måste, men skulle jag köpa ny hoj idag är dyno, KN, helsystem och annan bakdämpare ett måste.....

Hoppas du fått lite mer kött på benen nu och ut med dig och testa hojarna(säg inte att du inte har körkort bara :lol)

750RR

Har kört båda, inget snack om att FZR är överlägsen på alla plan, mycket smidigare i kurvorna och mycket mer klipp i snurran!. :fakta

Yamaha är ju mer känd för att hålla, inte så mkt skruv som kawa. Jag skulle sikta på Yamahan. Även om jag inte kört nån av dom :)

Du ska inte köpa nån av dessa, du ska köpa en GSXR1100. Måste du nu ändå välja mellan de andra så köp en FZR, GPZ är hopplöst omodern och 115 hk är inte så mycket på 260 kg. Nä, köp en GSXR istället, lättmeckat, trimvänligt, chassie och bromsar som räcker mer än väl, inget vatten i motorn......... En 89-90 får du för 30000:- .

OLJEKYLD GSXR skrev:
Du ska inte köpa nån av dessa, du ska köpa en GSXR1100. Nä, köp en GSXR istället, lättmeckat, trimvänligt, chassie och bromsar som räcker mer än väl, inget vatten i motorn......... En 89-90 får du för 30000:- .

WORD! :fakta

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back