Helt otroligt.
Tittar ut genom fönstret och ser att scootern är borta.
För er som minns så hade jag stöldförsök på den även tidigare i sommras.
Då banditen försökte köra över mig med bilen.
Den här gången tog jag med mig basebollträt och tänker att jag ska ge den jäveln på moppo.
Dessvärre är hojjen (125 piaggio scooter) helt borta och ingen gärningsman syns till. Så jag smyger runt i området och letar, men utan resultat.
Så jag ringer jag polisen och gör en anmälan.
Sen ser jag att en bil med tyska plåtar glider runt i området.
Och när jag ser bilen för 3e gången går jag fram för att ta ett snack med personen. (Det kan ju vara banditen)
Men det visar sig att det är en granne jag aldrig träffat. Som just ringt polisen och sagt att det stryker omkring en muskulös kille med basebollträ mellan husen. Dvs jag. (vet inte vad han fick muskulös ifrån)
Så nu har jag stått och förklarat för 6 poliser från 2 polisbilar vem jag är och varför jag stryker runt bland husen med basebollträ i handen.
Synd på scootern, men det blev en rolig historia i alla fall.
Så nu blir det tunnelbana till jobbet i stället. Och jag som hatar tunnelbana
Tittar ut genom fönstret och ser att scootern är borta.
För er som minns så hade jag stöldförsök på den även tidigare i sommras.
Då banditen försökte köra över mig med bilen.
Den här gången tog jag med mig basebollträt och tänker att jag ska ge den jäveln på moppo.
Dessvärre är hojjen (125 piaggio scooter) helt borta och ingen gärningsman syns till. Så jag smyger runt i området och letar, men utan resultat.
Så jag ringer jag polisen och gör en anmälan.
Sen ser jag att en bil med tyska plåtar glider runt i området.
Och när jag ser bilen för 3e gången går jag fram för att ta ett snack med personen. (Det kan ju vara banditen)
Men det visar sig att det är en granne jag aldrig träffat. Som just ringt polisen och sagt att det stryker omkring en muskulös kille med basebollträ mellan husen. Dvs jag. (vet inte vad han fick muskulös ifrån)
Så nu har jag stått och förklarat för 6 poliser från 2 polisbilar vem jag är och varför jag stryker runt bland husen med basebollträ i handen.
Synd på scootern, men det blev en rolig historia i alla fall.
Så nu blir det tunnelbana till jobbet i stället. Och jag som hatar tunnelbana