Hojjen startar inte!!!!! :va

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Har en GPZ 500s som alltid motormässigt gått som en klocka
Snart 3000 mil på mätarn, inte så farligt.

Idag när jag skulle hem från skolan hoppade jag på hojjen och tryckte igång startmotorn.. den snurrar bara runt som en elvisp. Inget mekaniskt ljud att den tänder eller något annat heller. Vafan tänkte jag nån snorunge som ryckt tändkablarna eller nått, nähä inte det heller. Började putta och insåg att den ville starta så en polare hjälpte mig att få¨igång fanskapet.

Körde hela vägen hem från Lindholmen till Frölunda utan problem.Kom fram och stängde av bågen för att testa om jag bara inbillat mig, men icke, startmotorn låter exakt lika dant, känns som den har släppt från vevaxeln eller nått annat jävulskt.. har jag fel? vad är det för fel!! HJÄLP!!!! :) :huvet

Det sitter antagligen ett startdrev där som inte slår till ordentligt. Har ingen direkt mekerfarenhet av hojar, bara av bilar så jag gör bara antagandet att konstruktionen är likartad. Men hade det varit en bil så skulle operationen inte ha varit så svår.

Låter som solonojden(stava)
Om det nu finns en sån på hojjar :D
Och startmotorn sitter inte dåligt till iaf.
Bara att ta bort kåpan på högersida av hojjen och kolla om axeln åker ut.
Någon duktig mek som vill styrka min mening?
/mvh jonas

Har en GPZ 500s som alltid motormässigt gått som en klocka
Snart 3000 mil på mätarn, inte så farligt.

Idag när jag skulle hem från skolan hoppade jag på hojjen och tryckte igång startmotorn.. den snurrar bara runt som en elvisp. Inget mekaniskt ljud att den tänder eller något annat heller. Vafan tänkte jag nån snorunge som ryckt tändkablarna eller nått, nähä inte det heller. Började putta och insåg att den ville starta så en polare hjälpte mig att få¨igång fanskapet.

Körde hela vägen hem från Lindholmen till Frölunda utan problem.Kom fram och stängde av bågen för att testa om jag bara inbillat mig, men icke, startmotorn låter exakt lika dant, känns som den har släppt från vevaxeln eller nått annat jävulskt.. har jag fel? vad är det för fel!! HJÄLP!!!! :) :huvet

Det ärstartmotorkopplingen som är dålig. Måste bytas. Har precis gjort det på brorsans hoj. Vi fick ta isär hela motorn (piss konstruktion) Om du har tur så räcker det med motorkåpan. kolla verkstadshandbok om du har någon

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg