Hojjen startar inte efter tändstiftsbyte

Antonius

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 900 RR Fireblade
Jag tyckte hojjen va svårstartad (när de va kallt) så jag bestämde mig för att byta tändstift och dränera förgasarna. Jag är dock inte nå kunnig i mekandet så efter mycket om och men så lyckades jag byta och sätta tillbaka allt. Men nu startar den inte..
Vet inte vad som är fel, jag har konstaterat att det är gnista på stiftena men det verkar inte komma nån soppa längre.

Jag är tacksam för alla tips hur jag ska gå tilllväga med problemet.

Jag tror felet ligger i förgasaren. Har du satt nålen rätt? Mitt tips är att du kollar igenom dom igen.

Har du förgasare på en -01:a :confused:
Om du har förgasare och har dränerat dem så kan du få köra en bra stund på startmotorn innan förgasarna får bensin igen, såvida du inte har ett pri-läge på bensinkranen?

Last edited:
Alltså jag tror jag har dränerat förgasaren med att öppna någon skruv så att det rann ut. Jag har inte öppnat förgasaren kan man då sätta nålen fel eller?
Jag har kört länge med startmotorn tills batteriet tog slut, om jag har ett pri-läge vet jag inte. Det är Reserv, On, Off som det står på bränslekranen så jag vet inte riktigt vad det innebär.
Har testat alla lägena och kört startmotorn men det verkar inte komma någon soppa.

Alltså jag tror jag har dränerat förgasaren med att öppna någon skruv så att det rann ut. Jag har inte öppnat förgasaren kan man då sätta nålen fel eller?
Jag har kört länge med startmotorn tills batteriet tog slut, om jag har ett pri-läge vet jag inte. Det är Reserv, On, Off som det står på bränslekranen så jag vet inte riktigt vad det innebär.
Har testat alla lägena och kört startmotorn men det verkar inte komma någon soppa.

Är det soppapump på en sådan? Går den?
Veck på slangen?

Mats

Är det soppapump på en sådan? Går den?
Veck på slangen?

Mats

Ja jag tror det är en soppapump men om den går vet jag inte. Hur kollar man lättast det, hör man det tydligt?
Veck på slangen är det inte, jag tog bort slangen för att se att den inte var igensatt eller dylikt.

Jag har inte haft tid att kolla felet men nu hittade jag en slang som glömt att sätta tillbaka och då startade den.
Tack iaf för hjälpen.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...