Buspojke
Professional skirt-chaser
Vad har du för luftfilter? Sitter orginal luftburk kvar eller kör du med K&N-filter eller liknande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte din maskin sådär jättebra, men det sitter väl en sk "tip-over-sensor" i maskinen? Om den är defekt så bryts tändningen vilket borde resultera i att den beter sig som du skriver.kajlyl skrev:vi har slitit i det mesta, men problemet kommer bara under kraftig accelration! vad vi har kunnat se så händer inget specielt med instrumenteringen, den slocknar inte iaf
Buspojke skrev:Kan inte din maskin sådär jättebra, men det sitter väl en sk "tip-over-sensor" i maskinen? Om den är defekt så bryts tändningen vilket borde resultera i att den beter sig som du skriver.
Sedan är det sidostödskontakten som kan spöka, men du har väl kollat upp trådarna som går till den antar jag?
Sitter polskruvarna fast ordentligt i batteriet?
Sitter säkringen till "Ignition" i ordentligt?
Känns det som om den slår av alla cylindrarna samtidigt, eller är det bara 2 som släcks? Kolla i så fall spänningsmatningen till tändspolarna.
"Engine run"-kontakten på högerstyret, kan det vara glapp i den?
Tändningslåset kan glappa, bygla kablarna och testa.
Otee skrev:Engine run? Menar du "dödaren"? Den revs i småbitar igår kväll och fjädern som lägger kraft på kopparbleket fungerar som den skall. Hittar inget fel där heller.
Tändningslåset har jag inte provat, men kan kolla lite på det.
Kan en hoj bete sig så om du har problem med bränsletillförslen? Alltså tvär dö? och sedan komma igång igen med full effekt?
edit: Detta fenom verkar som det har kommit efter att vi bytade bränslefiltret som sitter inne i tanken, innan sopa pumpen. Det nya filtret är orginal Suzuki.
majtii skrev:Polerna på Sukkorna har en förmåga att släppa. Spänning till lampor etc funkar men där är ändå inte tillräckligt med kräm.
Testa med ett annat batteri och trippelkolla så polerna sitter och att ingen oxid eller annan kladd sitter där.
Ingen felkod? (Skulle iofs FI-lampan lysa)
Nyligen rivit i el-systemet? Dubbelkolla samtliga kontaktstycken.
Inte så lätt att felsöka på distans...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |