Hojjen blir mer lättsvängd utan backspeglar?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
jag har plockat bort mina backspeglar o nu känns den mkt roligare att köra :hihi , typ mer lättsvängd??.. eller är de bara jag som fantiserar?? :tungan ingen annan som känner likadant?

Hähä, hade du tunga backspeglar kanske de funkade som en sån där stång balanskonstnärer använder när de går på lina. Hojen känns mindre utan speglarna på, men det är nog mer inbillning än nåt annat.

kraschpuck skrev:
jag har plockat bort mina backspeglar o nu känns den mkt roligare att köra :hihi , typ mer lättsvängd??.. eller är de bara jag som fantiserar?? :tungan ingen annan som känner likadant?

Haha dagens skämmt eller :rofl ??

kraschpuck skrev:
haha :hihi men asså, jag känner såå :tungan den känns som en riktig banmaskin :tungan

hehe :D jag lyckades köra av min ena, då borde den gå betydligt bättre nurå? :va Kanske ska prova din modell, jag behöver alla extra hästar jag kan hitta :hihi

MVH /G

haha.. jag satte på en ny tankpad och helt plötsligt så är den mycket lättare att slanga med :hihi
härligt o se att ni fortfarande kan konsten att håna folk :tummenupp

mkt roligare att köra, ja visst är det så det är lättare att koncentrera sig på vad som händer framför och inte skrajsigt kolla bakåt efter haffa
Full fart spar böter

kraschpuck skrev:

Fick samma känsla. Enorm skillnad faktiskt. Helt plötsligt ser man världen framför sig utan massa plattor o annat skit i vägen. Fri sikt i alla lägen gör livet lättare. :tummenupp

kraschpuck skrev:

Det sitter nog mest i huvudet på förararen. fast jag förstår precis vad du menar, jag tycker hojar utan backspeglar känns mycket smidigare.

crashtestdummy skrev:
Det sitter nog mest i huvudet på förararen. fast jag förstår precis vad du menar, jag tycker hojar utan backspeglar känns mycket smidigare.

Sant. Det är samma sak som att köra snöskoter. Folk som har testat att plocka bort vindrutan sätter sällan tillbaks den igen, pga att skotern upplevs mer lättkörd utan nåt som stör sikten...

tyckte de vart lättare o slanga när jag kappa framstänkan på motarden :va

Kände faktiskt samma sak när jag plockade bort mina speglar. Hojen kändes mer lätthanterlig på nåt sätt. Men som redan konstaterats i tråden så är det nog mer inbillning än nåt annat. Trevlig känsla hur som helst :)

kraschpuck skrev:

Häll i 2kg senap i ljuddämparn,så går den som en skållad katt,skall du se.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D