Hojjen blev påbackad igår!

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Är på landet hos en polare o sverigematchen ska precis börja. Polaren ser från fönstret att nån backar på hojjen så den välter. Va F...n tänker man ju direkt. Går ut o damen ser lite orolig ut, vi lyfter upp hojjen och börjar undersöka lite. Otroligt nog e det knappt nåt på hojjen, liten repa på ena kåpan, lite repigt kring ena spegeln, lite smågrejjer bara. Säger till henne att hon hade tur för dom småsakerna bryr jag mig inte om (var verkligen så små repor att det inte e nån fara). Eftersom 30 min av matchen redan gått o hon också hade lite bråttom kommer vi överens om att ifall jag hittar nåt mer så kontaktar jag henne.

Vid halvlek går jag ut o undersöker lite mer nogrant, upptäcker att hon träffat mitt ackra slipon med sin volvo kombibakdel när hon backade. Syns inte så mycket men när man trycker på kolfibret så känns det lite mjukare än på andra sidan, man ser att lite av klarlacken släppt.
Undrar lite hur allvarligt det är?

Kommer det att bli "kexigare" tex om det tränger in fukt i kolfibret?

Har skalet på sliponet nån påverkan på funktionen, alltså om det blir hål i kolfibret måste det bytas då?

Tycker ni jag ska kontakta henne o få det fixat?

Juha-p skrev:
2240202
Tycker ni jag ska kontakta henne o få det fixat?

Absolut!

Tre skäl:

1. Du kommer antagligen reta dig på det om du inte fixar det.
2. Kärringen kommer aldrig att ta det försiktigare om det inte svider.
3. Det är väl självklart att man ska betala för skadorna oavsett hur små de är!

Fatta "mod" och ta tag i det hela.

Absolut! Make her pay.

Hojjen e ju bara 2 mån gammal så lite surt börjar det kännas, acra slipon e inte billiga heller om det måste bytas om ett halvår eller så. Ska ringa henne efter jobbet o lösa det.

Hennes bortförklaring var att hon snackade med sin passagerare. Vem fan backar utan o titta o snackar med nån bredvid istället! Hoppas hon inte gör det i närheten av människor också.

Ni verkar ju komma bra överens.... så köp my dämp å låt hon henne stå för middag å efterrätt... :tungan

fick min båge påkörd utanför nordstan i göteborg förra sommaren, hade ställt den på en mc-parkering som var inritad på vägen, backat in den med framhjulet utåt som sig bör och det var gott om plats kvar....

Ana min förvåning när jag kommer ut efter ett väldigt snabbt ärende inne i nordstan, 10 minuter kanske... när jag ser att min hoj ligger ner, bromshandtag avslaget och nya fina repor på tank, hand-tag, kolfiberdämpet och fotpinnar.... inte en käft som noterat aset som kört förbi.

Lite grön färg på framhjulet bara som en liten hälsning från den som kört förbi o hakat tag. Där hade jag begärt betalning med en gång om föraren varit "känd". Saknar jag något att irritera mig på så tänker jag på detta.

:kulspruta

Lider med dig Kwasten, kan inte ha vart roligt, hade också velat :kulspruta om nån smitit o lämnat så stora skador på hojjen.

Tanten som körde på min e iallafall ärlig och erkände sitt misstag, hon ville dock inte att gubben skulle få reda på nåt. Hade väl åkt på :whip .

Hon har väl försäkring på bilen, e väl bara självrisk hon behöver betala.

Det där med efterrätt, hmmm nja skippar nog det, hade hon vart lite yngre hade man kunna lösa det :hihi

Jag har blivit påbackad två gånger på en vecka nu. En gång när mc:n stod parkerad, som du, en gång när jag körde bil.

När jag blev påbackad i bil så påpekade jag att det vore bättre om han tittade bakåt när han backade.
Då svarade han att "Men jag har precis köpt bilen", varvid jag frågade om han inte behövde titta bakåt i den gamla..
Då kom han av sig.

Jävla idioter som inte kan backa!

Juha-p skrev:
2240458Hennes bortförklaring var att hon snackade med sin passagerare. Vem fan backar utan o titta o snackar med nån bredvid istället! Hoppas hon inte gör det i närheten av människor också.
Let her pay !!!

Nästa gång är det ett litet barn hon backar på. :mattias
Bättre det svider nu istället, så kanske hon skärper sig.

om ditt slipon är mjukt nånstans så är det spräckt. kräv kärringen på cash

ehmmm äsch verkar ju inte vara så mkt orkar du tjafsa ring upp henne o säg att du kan ta en slant o förklara varför eller?

förstår inte mig på kolfiber på motard motard ska hålla för gå i backen ju :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back