Hojjen avställd

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
:näsblod

Då är hojjen avställd.

Min höftled är nu så kass att jag inte kan köra längre.
Äter jag anti-inflammatoriska (som kan få mig tillräckligt bra att kunna köra) får jag magsår.
Äter jag andra smärtstillande starka nog, så är det röda trianglar och narkotika-varning...

Tills jag får en höftledsprotes kommer bågen att vara avställd.

:gnissla

men du kan jobba och gå ocsv eller? är det bara sitta som du inte kan eller?
Jag har alltid krycka med mig. Bra stunder kan jag promenera kortare sträckor utan den, typ max 100m. Jag kan sitta längre stunder, men ju längre jag sitter destå ondare gör det när jag reser mig upp igen.
Jag kan inte stå på mitt friska ben och lyfta det andra knät högre än till nästan 90°. Det knastrar otäckt i höftleden och gör ont. Jag kan inte vrida på benet speciellt mycket. Jag kan kliva på en dam-cykel, men inte svinga benet över sadeln, oavsett vilket håll jag kliver på.
Det går ganska bra att sitta på sitsen på bågen, när jag väl kommit på.
Benstyrkan är ganska nersatt, så om jag skulle få obalans är risken stor att jag inte orkar hålla emot, och har jag väl tappat hojen får jag inte upp den igen.

:ätapiller

Två slängar av magsår eller nästan magsår av pillren jag stoppar i mig. Jag har gått ner 8kg sedan påsk.

Tråkigt när det blir såhär, men det är bara att göra det bästa av situationen och sikta på en comeback.

Inget ont som inte har något gott med sig. Min mormor låter hälsa att efter operation så blir det mycket bättre direkt.:tummenupp krya på dig gaffa.
Nu vet jag varför jag gått ner så snabbt i vikt...
Blödande magsår av medicinerna mot höften.
Kom precis hem från sjukhuset efter att ha varit inlagd ett par dagar. 2 liter blodtransfusion. :näsblod Blodvärdet (Hb) var nere på 56 när jag blev inlagd. 40 timmar fasta blev det i väntan på gastroskopiunderökningen. Urrk.
Gastroskopi-läkarens kommentarer: "Oj... titta på den... bland dom största jag sett..."

Nu är jag ju på bättringsvägen i alla fall, från det. Och sedan blir det nya (ny-gamla) smärtmediciner. Bort med den som fungerade bäst för höften, och in med tiparol. Kyckling (och Kjelle antar jag) vet hur man blir av dem. :rolleyes:

Längtar efter comeback...

Last edited:
:näsblod

Då är hojjen avställd.

Min höftled är nu så kass att jag inte kan köra längre.
Äter jag anti-inflammatoriska (som kan få mig tillräckligt bra att kunna köra) får jag magsår.
Äter jag andra smärtstillande starka nog, så är det röda trianglar och narkotika-varning...

Tills jag får en höftledsprotes kommer bågen att vara avställd.

:gnissla
Vad är det du har hittat på för att skrota höften så illa?

Innebandyn kräver sina offer...:D

Passa er för idrott, bättre att hålla på med sport. För er som inte vet skillnaden så luktar idrott svett och sport luktar avgaser:D

Eller som en kille på jobbet brukar säga: "Spriten håller ungdomen borta från den farliga idrotten". :D

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back