hojjar från USA (Jarl of Sweden ) ??

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
hittade denna firma på blocket http://www.blocket.se/li?ca=20_s&id=16852

hojjarna är ju billiga
usa--- http://www.blocket.se/vi/10954411.htm?ca=20_s
swe--- http://www.blocket.se/vi/10347164.htm?ca=20_s

usa--- http://www.blocket.se/vi/10954417.htm?ca=20_s
swe--- http://www.blocket.se/vi/11015688.htm?ca=20_s

"Hojen i annonsen skall säljas på auktion och priset som är uppgett är förväntat auktions pris här i USA" är dom så billiga i usa ?

har sökt här på sh men inte hittat något vettigt :va

är det samma regler som euländer ? 600mil ?

måste man betala tull på en "gammal hoj" ? vad kan frakten kosta ?
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Du åker väl på både frakt, tull och moms om jag inte har fel.
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Jag mailade dom... det kostar 1000 dollar att lägga budet, frågan är ju om budet räcker till eller om man blir blåst på 1000 dollar... ehh
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Du kan få loss en sprillans ny Ducce 1098 här i USA för ca 17 000 dollares. Räknat med en växelkurs på 7.1 så blir det 120 700 sek och så 25% (eller vad det är) i tull så hamnar slutsumman på 151 000.

Sen reg. på det och lite annat. Vad kostar 1098an i Sverige? Skulle man tjäna en hacka?
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag gillar skarp att hela bromsoket är bort slitet från öhlins gaffeln på monstern :näsblod
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Du kan få loss en sprillans ny Ducce 1098 här i USA för ca 17 000 dollares. Räknat med en växelkurs på 7.1 så blir det 120 700 sek och så 25% (eller vad det är) i tull så hamnar slutsumman på 151 000.

Sen reg. på det och lite annat. Vad kostar 1098an i Sverige? Skulle man tjäna en hacka?

Någon som har en aning om vad frakten kan gå loss på?!:confused:
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Du kan få loss en sprillans ny Ducce 1098 här i USA för ca 17 000 dollares. Räknat med en växelkurs på 7.1 så blir det 120 700 sek och så 25% (eller vad det är) i tull så hamnar slutsumman på 151 000.

Sen reg. på det och lite annat. Vad kostar 1098an i Sverige? Skulle man tjäna en hacka?

är momsen som är 25% men tillkommer ÄVEN tull, om jag inte minns fel är den på 14%... Sjukt mycket avgifter med andra ord
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
är momsen som är 25% men tillkommer ÄVEN tull, om jag inte minns fel är den på 14%... Sjukt mycket avgifter med andra ord

ska man betala svensk moms på beganade hojjar ? sinnes ju

Jag mailade dom... det kostar 1000 dollar att lägga budet, frågan är ju om budet räcker till eller om man blir blåst på 1000 dollar... ehh

1ooo dollar fy fan vilket skit...
 
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
ska man betala svensk moms på beganade hojjar ? sinnes ju


mm det e lite stört, kallas införselmoms, du kan minska momsen och tullen på grejjerna genom att få säljaren att skriva fel värde på originalkvittot(vilket ju inte känns 100% bra) eller först importera hojen till ett annat EU land med lägre införselmoms, skaffa en id på hojen i det landet, sedan importera den hit... :huvet och det känns ju smidigt...*NOT*:rolleyes:
 

Mr. Me

var är sommarn
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Växjö
Hoj
Ingen
frakten går på ca. 5000:- när jag kollade för ett tag sen...med moms, tull och trasport och så, så skulle man spara typ ett par tusen på att köpa en ny r1 i usa och ta hem jämfört med rek. pris i sverige, typ 135000. men finns ju de som säljer nya hojar billigare än rek. pris...
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Jag gillar skarp att hela bromsoket är bort slitet från öhlins gaffeln på monstern :näsblod

Om man tittar på bilden uppifrån så ser ju hela hojen ut att vara böjd som ett C.

Alla fordon de har med lär vara utdömda av försäkringsbolaget, eller är jag helt fel ute ?
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
Jag har handlat av honom och han är seriös, man blir alltså inte blåst pengarna betalar man direkt till auktionsfirman efter vunnen auktion och hans arvode när hojjen är på väg, dock tillkommer mycket avgifter och förtjänsten blir kanske inte i slutändan så stor som man hade tänkts sej. frakt kostnaden kan man om man är många få ner genom att hyra egen container, sist jag gjorde det gick det ungefär på 2500 dollar med china shipping, tog ca. 2 veckor.
 

HojRevival

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Smålänning för det mesta
Hoj
pytteliten vf400
Det går bra att skriva vilket värde som helst på prylarna för tulldeklarationens skull. Men man skall tänka på att det även är detta värde som gäller för transportförsäkringen. Alltså om båtjäveln kapsejsar eller om någon snor den på vägen så får du kanske inte ett skit av FB. :va
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jävla det blir ju 18500 kr i bara frakt ?

ska man köpa hoj i usa ska man nog fan bo där...:gnissla
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Det går bra att skriva vilket värde som helst på prylarna för tulldeklarationens skull. Men man skall tänka på att det även är detta värde som gäller för transportförsäkringen. Alltså om båtjäveln kapsejsar eller om någon snor den på vägen så får du kanske inte ett skit av FB. :va

Du kan försäkra upp till 75% HÖGRE än värdet som står på kvittot, vad gäller tullvärde kräver tullen ofta originalhandlingar, speciellt om du gjort en bra affär dvs om du uppger ett lågt tullvärde
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Förutom alla ovan nämda avgifter så ska man ju även reparera hojen för x antal kronor....Duccen tex som ser lätt ramsne ut. :näsblod
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
hmmm....hojar som är 2003 o senare är väl helt omöjliga att regga in sverige om dom kommer i från usa ,om jag inte minns fel
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top