hojj o regn

Har precis tillbringat en god stund med att göra rent/putsa/fett in, etc mina kläder sedan hojturen igår (delvis i regn på grusväg); Det finns roligare och mer produktiva saker man kan göra. Å andra sidan var större delen av hojturen riktigt rolig och en stunds extra rengöring o putsande var det helt klart värt.

Angående slitage o liknande: Naturligtvis slits hojen och dina prylar mer när det regnar. Regnet är surt och orsakar rost och korrosion. Oljan på på kedjan försvinner fortare osv. Följakligtligen bör du lägga lite mera tid på att underhålla dina prylar när du åker i regn.

Karhu skrev:
2190312
så händer ju att man åker i regn då kommer frågan tar hojjen stryk av regn o skitet menar ja spolar ju av den snabbt iaf när ja väl kommer hem, men ändå ? :va

Jag är Britt och jag åkte GSX1100 året runt i 10 år i London och Frankrike. Nästan oavsett vädret. Klart att hojen blir smutsig, men en hoj är till för att åka på, inte att putsas för helvete. :4skrika

Åkte en gång från Bol d'Or till Le Havre non-stop (utom för bensin) i spö regn, var faktisk rätt kul och behövde en helt annan åkstil.

Ut och åk!

Phil

Hmm, inte "orkat" byta till sommardäck på bilen förräns igårkväll, så blivit tvungen att använda hojen som bruksfordon...och ...?! Bara nyttigt att köra i alla typer av väder.... Tycker att jag lär mig mer och mer om både underlag och bågen samtidigt... Speciellt när jag körde häromkvällen i mörkret och i halvbrutala kastvinder... *S* Ska ju ut på långsemester med hojjen i sommar, så jag måste ju vänja mig vid alla typer av väder... :tungan

Men om man vill ha bling bling så följer man Hoztic's råd, det gör jag :tungan

Hoztic skrev:
2191243 Exakt! Det kan ju vara en förklaring till att en massa sporthojar går 150 mil om året, dom körs bara när SMHI lovar finväder 1v framåt :hihi

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back