Hojj i lägenhet.

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
ASåå.. det har skitit sej med sambon. Vi ska flytta isär. Jag behöver bo runt Falköping/Skövde pga jobb och möjlighet att fortsätta umgås med lill-tösa. Hur fan jag än letar så hittar jag ingen ny lya med garage... =( Hur fan gör ni som saknar garage? Jag har sett att en del av er har hojjen i lägenheten men hur fan får ni den? Upp för trappor och genom dörrar? Hjälp mej innan jag dör av panikångest... :brinnerup

Jag beklagar sorgen. :(

Att dö av panikångest låter ju onödigt. Kolla istället om du kan hitta någon att dela ett garage med så länge. Om du inte lyckas med det kan du jaga lägenhet på bottenvåningen eller i ett hus med hiss.

Men jag tror inte att dina blivande grannar blir särskilt goda om du ska dra hojen ut och in i lägenheten hela sommaren. Finns det ingen kö du kan ställa dig i för att få garageplats?

Har samma problem, om man bortser från ex-frugan din då... :tungan

Funderade på attt ta upp den i lägenheten, men det blir drygt so jag satsar på att den får stå för orörd i ett delat bilgarage. Får väl se till att skaffa ordentligt med kjettingar!
Om någon har ett eget garage är sugen på att dela i Kista så PM:a gärna mig...

Zuljin skrev:
ASåå.. det har skitit sej med sambon. Vi ska flytta isär. Jag behöver bo runt Falköping/Skövde pga jobb och möjlighet att fortsätta umgås med lill-tösa. Hur fan jag än letar så hittar jag ingen ny lya med garage... =( Hur fan gör ni som saknar garage? Jag har sett att en del av er har hojjen i lägenheten men hur fan får ni den? Upp för trappor och genom dörrar? Hjälp mej innan jag dör av panikångest... :brinnerup

Beklagar :(
Skriv på skövdetråden, kanske är någon som vet något ang lägenhet/garage etc. Jag bor i Lyrestad och har möjlighet att ha en till hoj hemma om det skulle krisa sig (får kanske inte plats i källaren där det är varmt men har ett tomt garage o nu fan får våren komma snart)

Ska höra med arbetskollegorna om de vet något boende till salu med garage.

Edit. Har du ringt runt till HSB, Riksbyggen, Skövdebostäders etc egna kontor, de brukar kunna hjälpa till.

Last edited:
Zuljin skrev:
Hur fan gör ni som saknar garage? Jag har sett att en del av er har hojjen i lägenheten men hur fan får ni den? Upp för trappor och genom dörrar? Hjälp mej innan jag dör av panikångest... :brinnerup

Vi fik den op af trappen og gennem døren - men det var for det meste også "kun" 250'ere, og så en enkelt SV 650. 2 mand til at bære dem op, hvis ikke de var skilt ad, det plejede at gå fint. På et tidspunkt havde vi 3 st i stuen :)

Bifogat

• 121-2194_IMGlille.jpg
    121-2194_IMGlille.jpg
    89.9 KB · Visningar: 375
Jag beklagar, jag har nyligen gjort samma sak :(

Man lessnar nog ganska fort på att släpa den ut å in, satsa istället på att hitta ett hojgarage i närheten. Det brukar ju finnas fler än man tror när man börjar leta lite! Lycka till! :)

´Jag har ställt min i vardagsrummet, det är dock marklägenhet så jag har inga problem med trappor o sånt.
Hoppas du hittar nåt lämpligt garage

Inte intresserad av att bo i Tidaholm? samma tid både till skövde och fkp ungefär ( fkp 20 min, skövde 25min.) (vem vill flytta till fkp som är världens ände?) Finns nog en del bostäder här. Både lägenheter och hus. skulle tro det finns möjlighet till hyra ut plats till hoj här med. (vet ett ställe ca 1km utanför stan ifall det vore intressant) Vet ett hus du kan få hyra som håller på och renoveras, kanske lite dyrt förresten.

Mvh
Rasmus

2fast4hjo skrev:
Du vet att fåglarna flygger upp o ner när de flyger över tidahölm för att slippa se skiten.. o troligtvis över skövde också :D

:notme

Tidaholm är en bra stad... men mariestad.... pah, kända för kylskåp :) hjo, tja, vad ska man säga om det då, dödare stad på vintern får man fan leta efter :)

Ah, vad skulle jag ta mej till utan det här forumt... En outtömlig källa av bra ideer. Thanks boys.. SKa faktiskt ta mej ett kik på hölma, en del av fkp polarna har faktiskt begett sig dit oxå p g a relativt billigt boende så jag blir ju inte helt ensammen... Och som sagt, min cykel ska ju med och henne älskar jag djupt.

HumAnyt skrev:
Tidaholm är en bra stad... men mariestad.... pah, kända för kylskåp :) hjo, tja, vad ska man säga om det då, dödare stad på vintern får man fan leta efter :)

:blah sådan tur att man varken bor i Hjo eller Mariestad(nu)då :D men visst håller jag med dig om att hjo är en :död stad på vintern, liksom många andra mindre städer.

*hoppsan :backontop

Last edited:
Zuljin skrev:
Ah, vad skulle jag ta mej till utan det här forumt... En outtömlig källa av bra ideer. Thanks boys.. SKa faktiskt ta mej ett kik på hölma, en del av fkp polarna har faktiskt begett sig dit oxå p g a relativt billigt boende så jag blir ju inte helt ensammen... Och som sagt, min cykel ska ju med och henne älskar jag djupt.

har en kompis ute i holm som jag tror säkert skulle kunna låna ut lite garagplats. Ifall det blir det, där har du ju metropoler som röda orm och kåken med :) alltid riviga fester där på lördagar (obs: ironi) har du kollat runt något än? klart du ska bo i Tidaholm förre fkp :)

Zuljin skrev:

Sambon och jag ska hyra parkeringsplats i ett parkeringshus i närheten av våran lägenhet. Det planet som är högst upp är endast till för de boende i närheten. Borde kunna få tag i en sådan parkeringsplats du med... Känner inte till Skövde så väl, men är det inte ett parkeringshus med flera våningsplan intill Willys? Fast det kanske bara är till för kundparkering? :3freak

Zuljin skrev:

du får hitta en lgh i markplan då, är det vinterförvaring eller du behöver ställa den några dagar du samt kunna skruva och pilla som du vill, har jag ett mkt stort garage ca 150 kvadrat har 2 st andra polare som har sina där med,
men vi ses ju i morron kan vi ju snacka om det om du skulle vara intresserad//m

Jag har hiss som tur är, men jag skrev i nån tråd om detta hur man kunde få upp bågen i ett trapphus med hjälp av plankor.. så man kunde bromsa på nervägen (utan att plankan kanar iväg när man bromsar) o putta/dra upp den.

HumAnyt skrev:

LOL :D o vad äre för fel på Mariestad nu då!?,, *tittar ut över torget* är ju iaf raggartomt just nu. Iof är kl 19.20 en onsdagskväll men ändå.. Bor i centrala mariestad o har löst Mc-problemet med att ha hojjarna hos svärmor,, kanske inte är någon höjdare för trådskaparen dock,, annars borde det ju finnas möjligheter att hyra garage vid någon industri i skövde?? MC i lägenhet känns som det är ok över vintern men ut o in hela sommarn?!..:-/

Lycka till,, ska kolla runt lite.. men det blir väll isf runt mariestad..
btw så rycker det rejält i åka-hoj-tarmen nu..:-C

Surt dock att man pluggar till trafiklärare o MÅSTE köra HELT lagligt :huvet
(nu brukar jag ju iof göra det :hihi )

Exxpert skrev:
Surt dock att man pluggar till trafiklärare o MÅSTE köra HELT lagligt :huvet
(nu brukar jag ju iof göra det :hihi )

Passar på och frågar: Finns det verkligen bara en körskola för mc i Mariestad (har hört en del otrevliga rykten men tar det med en nypa salt tills dess att jag gör mig en egen uppfattning) och är inte uppkörningsområdet under all kritik :va . Var där och kollade i somras och det är ju smalt, grusigt, håligt/stora gupp för att bara ta några exempel. :gnissla

Last edited:
Zuljin skrev:

Du ger fan i å flytta till tidahölm! :fatta!

Jag kan eventuellt tänka mig att dela på ett garage i Skövde om du hittar något lämpligt.

Som det är nu så har jag hojen precis utanför fönstret en meter från där jag sover med fönstret öppet, men det känns ändå inte riktigt bra att ha den ståendes ute.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D