Hojjäveln dog!

4strokeforce skrev:
2490807 blås igenom hela förgasaren också... kan ju sitta igen i något munstycke... bara för att det flödar behöver det ju inte komma in i motorn


Känns ganska lönlöst om det inte finns nåt komp i motorn

Klickar autodekompen när du kickar försiktigt lär den vara ok
 
Jaha... Efter ca 2 månader på verkstad (!!!!!!) så är hojen klar.
Ny (beg) topp med ny (beg) rallykam visade det sig vara.. Ny ventilkåpa mm mm.
Lägg till en jävla massa arbetstimmar, för kammen visste de inte var kass förrän efter första ihopmonteringen !?

Som hittat: endast 11792:-
HURRA!!!
Kul att detta kommer en vecka innan man ska flytta :tungan
Jaja, det är bara pengar.
Men nu ska den gå som faen med den nya rallykamen iaf enligt meckarn..
För den summan ska den ju minst gå som en motogp-hoj. :tungan

Vetifan om man lämnar den där igen...

/Micke
 
McRae skrev:
2628758 Jaha... Efter ca 2 månader på verkstad (!!!!!!) så är hojen klar.
Ny (beg) topp med ny (beg) rallykam visade det sig vara.. Ny ventilkåpa mm mm.
Lägg till en jävla massa arbetstimmar, för kammen visste de inte var kass förrän efter första ihopmonteringen !?

Som hittat: endast 11792:-
HURRA!!!
Kul att detta kommer en vecka innan man ska flytta :tungan
Jaja, det är bara pengar.
Men nu ska den gå som faen med den nya rallykamen iaf enligt meckarn..
För den summan ska den ju minst gå som en motogp-hoj. :tungan

Vetifan om man lämnar den där igen...

/Micke

Vad fan har det hänt då? Det låter som att det kamkedjesträckaren pajjat så det kuggat över i flera kuggar så kolven krockat med ventilerna.. men varför en ny kam och ventilkåpa? Har vipporna gått sönder också?
 
-MLM- skrev:
2628811 Vad fan har det hänt då? Det låter som att det kamkedjesträckaren pajjat så det kuggat över i flera kuggar så kolven krockat med ventilerna.. men varför en ny kam och ventilkåpa? Har vipporna gått sönder också?
Tror vipparmsfästet pajade, kommer inte riktigt ihåg.
Ska höra när jag hämtar den, så får ni en riktig rapport!

Är det riktigt att startmotorn inte orkar nu när rallykamen är i?
Mecken sa det iaf..
 
Last edited:
McRae skrev:
2629150 Tror vipparmsfästet pajade, kommer inte riktigt ihåg.
Ska höra när jag hämtar den, så får ni en riktig rapport!

Är det riktigt att startmotorn inte orkar nu när rallykamen är i?
Mecken sa det iaf..



Om startmotorn inte orkar, då beror det på att det inte sitter nåt autodekomp på kammen. Du får kicka igång den istället.
 
McRae skrev:
2629150
Är det riktigt att startmotorn inte orkar nu när rallykamen är i?
Mecken sa det iaf..
Tryck på startknappen så märker du.Annars får du hålla in manuella dekompen till du får snurr på motorn.
 
Busaberg skrev:
2629231 Tryck på startknappen så märker du.Annars får du hålla in manuella dekompen till du får snurr på motorn.

Vad menar du? Man kan ju inte hålla in den manuella dekompen och starta motorn samtidigt.
 
-MLM- skrev:
2629237 Vad menar du? Man kan ju inte hålla in den manuella dekompen och starta motorn samtidigt.
Om startmotorn inte orkar med håller man in dekompen till man fått snurr på motorn.Sen släpper man dekomphandtaget och vips så startar den.
 
McRae skrev:
2629150 Tror vipparmsfästet pajade, kommer inte riktigt ihåg.
Ska höra när jag hämtar den, så får ni en riktig rapport!

Är det riktigt att startmotorn inte orkar nu när rallykamen är i?
Mecken sa det iaf..

Som de andra sade ovanför eller så brukar jag kicka förbi kompressiondelen och sen köra el-start! Jo det ska fungera att starta med rallykammen monterad, va fan jag har ju rallykam i min!
 
Gnutten skrev:
2629765 Som de andra sade ovanför eller så brukar jag kicka förbi kompressiondelen och sen köra el-start! Jo det ska fungera att starta med rallykammen monterad, va fan jag har ju rallykam i min!
Hämtade hojen igår, kom hem o skulle provstarta deb... Fick inte igång skiten!
Provade med elstarten, höll inne decompen så att startmotorn gick runt o släppte den.. Men då fort decompern inte var inne så gick den ej runt längre.
Kompet är högt som fan nu med rallykammen i!!
Jag o min kompis provade kicka igång den utan resultat.

Gick ner o testade idag också, skiten går inte igång!
Nu får de fan sätta i en vanlig kam istället, hade jag velat kicka hade jag skaffat en 660 istället.
Drygt 12000:- på en hoj som inte startar.. :mad:
 
Nåt är fel om du inte ens får igång den med den kammen! Har de verkligen monterat den rätt?
 
jag har 640 med rallykam och min snurrar igång med elstaren iufs så kan den lägga sig i vissa lägen o då kan man få dra i lite med kicken o sen köra elstarten... Har ens inte dekompwire till handtaget på min, jävulskt segt när man ska kicka igång den
 
McRae skrev:
2652964 Hämtade hojen igår, kom hem o skulle provstarta deb... Fick inte igång skiten!
Provade med elstarten, höll inne decompen så att startmotorn gick runt o släppte den.. Men då fort decompern inte var inne så gick den ej runt längre.
Kompet är högt som fan nu med rallykammen i!!
Jag o min kompis provade kicka igång den utan resultat.

Gick ner o testade idag också, skiten går inte igång!
Nu får de fan sätta i en vanlig kam istället, hade jag velat kicka hade jag skaffat en 660 istället.
Drygt 12000:- på en hoj som inte startar.. :mad:

Kompet höjs INTE på grund av kammen. Kammen förskjuter effekten upp eller ner beroende på vilken typ kam det är. Rallykammen ger mer från botten och mellan, mindre på toppen! Som jag skrev i ett tidigare inlägg att du förmodligen inte har autodekompen monterade på rallykammen. Autodekompen gör att startmotorn ska orka starta igång motorn. Annars orkar det inte!

Att den är svårstartad, beror på felaktiga inställningar i förgasaren. Bästa sättet är att bänka din och få en rätt blandning med rallykammen i.
 
Tradigt & höra att hojen havererade,,,det börjar bli fint väder nu så hoppas du får igång den så vi kan samla ihop ett gäng & busa lite :)
 
Lite bra timing ni har då!
Den blev klar i morse, Det var nåt "svänghjul" som kopplar ur startmotorn när man kickar o tvärtom. :va
Är det sönder o sitter kvar så startar den ej. Mecken tog ut den o den startade på andra kicken!
Rallykammen sitter kvar, ska bli skoj o testa den med den i nu!

Det var på Jonte Engdahl i Lödde.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top