hojfunderingar...

Status
Ej öppen för fler svar.

Anastazi

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
ingen...
tjo. har ett stort bil intresse för tillfället. älskar att köra bil köra bana o pilla bilen o så. men inom en snar framtid ska jag sluta jobba o börja plugga. detta kommer inebära att jag inte kommer att ha råd att ha bil. garage försäkring skatt etc.

mina tankar går då istället åt att köpa en mc. men saken är att ja kommer sakna garage så kommer då antagligen att förvara hojen i lägenheten. så en lätt smidig hoj är att föredra. kommer bara använda den som en leksak att stilla begäret med så att säga.. kommer mkt antagligen att köras både oförsäkrad o oskatt tills man själv får mc kort. så vill gärna kunna skaka av mig eventuella snutar etc. sen så bör hojen inte vara allt för dyr att reparera ifall nått skulle hända... sen är ja rätt så lång. 192cm.... om de nu spelar någon roll??

vad ja förstår så är de en enduro/motard hoj ja bör skaffa eller kanske någon sort av streetfighter? har ni något annat att rekomendera?

tidigare erfarenheter är: eu-moppe.. kört i 2 år. lekte lite smått ibland me en honda 125cc offroad/enduro hoj. sen så spenderarde ja 2 timmar på en 650 cbr?

(ps skiter i alla moral tanter om att köra utan kort o försäkring. trafik försäkrad är man i alla fall o tänker då fan inte slänga iväg 5000kr i månaden på trafikförsäkring när man är student. hojen ska inte köras varje dag typ utan bara någon gång i månaden när man är riktigt sugen.)

Last edited:
Anastazi skrev:
2567584(ps skiter i alla moral tanter om att köra utan kort o försäkring. trafik försäkrad är man i alla fall o tänker då fan inte slänga iväg 5000kr i månaden på trafikförsäkring när man är student.)

Du får nog tänka en gång till, tror jag. :dummer
Inte för att jag är moraltant, men det där är bara korkat.
Om du inte driver - sök hjälp!

Vad fan är du dum på riktigt eller:mad: gör oss alla här på sporthoj en tjänst och håll dig borta från detta forum:hördu.

MVH Moraltanten

Man behöver inte ha särskilt hög moral för att inte gilla ditt inlägg....köra oförsäkrat och utan körkort...är du helt pantad? :va

Tycker du ska vänta med att skaffa hoj tills du har råd och framförallt mognat. Personligen tror jag det kommer att ta ett tag....

Men grabbar, de e lugnt, killen har ju faktiskt kört EU moppe i två år, så han har nog inge problem att skacka av sig snuten.. Jävla apskaft... :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP