Hojfrakt Umeå-Stockholm

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behöver ha en hoj fraktad Umeå-Stockholm. Vad finns det för alternativ? Bussgods, runt 2500.-. Hämta själv? Prioriterar att det blir hyffsat billigt, än att hojen kommer ner i morgon. Vilka fraktbolag kan hjälpa en?

Schenker fraktade min hoj för 1700kr från Sundsvall-Sölvesborg, ca 95 mil tror jag. Lite biligare än 2500kr iaf:tummenupp

Kolla med http://www.blondie.se/

Nu kör de iofs inte till norrland själva, men de kanske har nåt samarbete med nåt annat åkeri. Det var någon annan på forumet som använde sig av blondie förut och hade mkt bra erfarenheter! Minns dock ej vem.

Kolla med http://www.blondie.se/

Nu kör de iofs inte till norrland själva, men de kanske har nåt samarbete med nåt annat åkeri. Det var någon annan på forumet som använde sig av blondie förut och hade mkt bra erfarenheter! Minns dock ej vem.

Kan ha varit jag som nämnt de tidigare. Har iaf rekomenderat de i andra trådar om transport av hoj här på sporthoj. Dock så kör de ju bara på sträckorna Göteborg - Mälardalen, Göteborg - Stockholm och Göteborg - Skåne. Och detta väldigt ofta, så en sån transport kanske kan bli billig om de har plats över på bilarna.
Vi brukar anlita Blondie vid transporter i jobbet och det brukar fungera väldigt mycket bättre än med DSV eller Posten.

Vi har använt oss av Blondie upp till norrland också, där har de lämnat över till andra företag när det gått utanför deras "område".
Själv blir jag lite osäker till om de tar på sig Umeå - Stockholm eftersom hela sträckan ligger utanför deras "område", men att höra med de kostar ju inget :).

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage