Hojfrakt Sthlm -> Umeå?

• Thread starter Thread starter rfb
  • Start date Start date

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Tjena! Har en hoj som står på en firma i Sthlm och som jag vill ha hit till Umeå. Tänkte kolla om någon på SH kan hjälpa till eller om ni har tips om hur jag får hit den smidigast?

Det är en Motard så är inte pigg på att köra hit den, och det är tillbehör som extra avgas och extra sulor m.m.

Kollat med Eurotransport men de vill ha nästan 4 lax för frakten. Betala kan jag göra men 4 lax är i mesta laget tycker jag...

Alla tips emottages tacksamt. Tidsram nu->maj...när som helst.

Tack på förhand.

Kolla bussgods, fraktade min från hudiksvall -- göteborg för under 2000, riktigt smidigt!

jag åkte inte så långt men jag hyrde en buss för att hämta min hoj och totalt blev det 1600spänn ink soppa och buss i 12h blev en fram och tillbaka resa på 70mil:)

Vi hämtade en hoj i Burträsk, gick på ca 2000 kr, då hyrde vi iof inte bil...

Gör så att du ta reda på ett åkeri som åker denna sträcka dagligen och fråga dem sedan va de vill ha för att ställa på en hoj.

så gjorde jag då jag köpte en hoj på blocket.

Han som sålde den ställde på hojen i Östersund, på en dag hade jag hojen i Tidaholm (3mil från skövde) allt för 800 pix :)

Jag fraktade min hoj mellan Stockholm och luleå i somras.
Då ringde jag runt till massa firmor och kollade priser, kom fram till att bussgods var det absolut billigaste... jag betalade nånstans mellan 2-2500 pix.

Alternativet är ju som Hessling skriver att ringa en åkare och kolla vad dom ska ha för att plocka med hojen när dom åker, så gjorde jag när hojen skulle ner igen. 1500 spänn i näven till chauffören fixade hojen hem till min dörr.

Tack för svaren. Om det skiljer en tusing svart vs Bussgods kan det vara vettigt ändå...försäkringsmässigt i alla fall.

Back