Hojfotografer, vad skjuter ni med?

Jag brukar skjuta dom med standard 5,56 ammunition, ett magasin brukar räcka.

Sigmas 70-200 kör jag oxå med. Alternativet är väl Nikons eller i ditt fall Canons motsvariget för +20K.

Jag kär Sigma för snabba kampsporter oxå, klart att jag gärna hade haft det dyrare originalet men objektivet kostar ju 3ggr så mkt som kameran nästan så, jag nöjer mig... Men man får kompensera autofokusen med att lära sig ta kort i rätt ögonblick helt enkelt.

Canon Ef 70-200 f4 usm

Jag har ett till salu. Precis varit med det hos RCC Göteborg för kontroll och justering.
De flesta av mina bilder är tagna med det... www.igelhammar.se (som haltar som fan)
Körde tidigare en 50d.
Jag fota tex förra helgen på Knutan när det va rövans mörkt med det och det rockar!!!
4599175127_3e6091f635.jpg

Full storlek: http://www.flickr.com/photos/igelhammar/4599175127/sizes/o/

Jag fota även en konsert förra helgen. http://www.flickr.com/photos/igelhammar/sets/72157623946215661/

Ring 0704-607380 så ska du få ett bra pris på ett skarpt objektiv.

Last edited:
Efter mycket dividering fram och tillbaks har jag beställt ett "Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro" från Cyberphoto.

Canons vita 70-200 2.8L är säkert aningen vassare men med en canon eos 400d bakom och mig ytterligare bakom tror jag sigman är ett mycket prisvärdare alternativ. Visst kan man få tag i ett beggat canon till nästan samma pris men med min vanliga otur skulle det säkert paja dirEkCt sen står man där med skägget i den berömda.

Nu går man i väntans tider. :)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...