Hojfan startar inte! =(

Det satt ett biltema batteri i min R6a när jag köpte den och det gav upp i våras och jag köpte ett likadant för 200 spänn. Rätt billigt :)

Biltemabatterierna (de billiga) bör egentligen inte ligga på sidan men det funkar nog ett par säsonger ändå. :tummenupp

Det sjukaste när batteriet nästan var dött var att jag fick igång hojen med laddaren inkopplad men blev det generalknas med elektroniken hastighetsmätaren tyckte att den var en varvmätare och tvärt om. :D Så med hojen på tomgång tyckte den att jag körde i 50 ungefär

Last edited:
Orginalbatterier existerar inte, jag har aldrig hört talas om en hoj eller biltillverkare som gör batterier också ;) Möjligen kan dom läggas i en brandad kartong, men det innebär bara att priset blir 50-100% högre :gnissla

En gång i tiden hade ja en 740 med batteri där det stod Volvo på :tummenupp

Det satt ett biltema batteri i min R6a när jag köpte den och det gav upp i våras och jag köpte ett likadant för 200 spänn. Rätt billigt :)

Biltemabatterierna (de billiga) bör egentligen inte ligga på sidan men det funkar nog ett par säsonger ändå. :tummenupp
Jag har Biltemas batterier i alla mina hojar, funkar klockrent :tummenupp I R6'an har jag dock ett lite mindre än det ska vara som står upp istället för att ligga, dvs det är lika högt som dom vanliga är tjocka, det funkar hur bra som helst :tummenupp

Det var väl fan vad du var på hugget idag då.
Tror du inte folk kan dra den slutsatsen själv när de läser på batteriet?
Nja, det är otroligt många som går till den lokala märkeshandlarn och köper tändstift, batterier mm till oftast hutlösa priser när man kan gå till grannfirman och köpa motsvarande grejer med en helt annan prislapp. Samtidigt som dom gnäller om att det är så dyrt med delar. Sen kasnke inte alla har kunskapen att köpa rätt grejer om det inte är "märkesprylar", men då kommer ju SH in i bilden ;)

Last edited:
Kolla batteriet om det inte är fel på batteriet så kan det va laddningregulatorn (stavfel) ska vara en spänning på 13,8-14,8 vid 5000 varv har jag för mig annars är den kass. om den är bra så ska du kolla generatorn kan vara så att det är den som drar ur batteriet så va fallet hos mig

ett dyrt batteri ger inte mer hk eller coolhets poäng. Biltema duger utmärkt, även deras billiga blyacar.

Tar en sväng till biltema imorgon och införskaffar mig ett nytt batteri. Eftersom jag inte vet hur gammal skiten är som sitter i nu så känns det som att det är lika bra. Så slipper man förhoppningsvis byta på ett tag sen. Hur funkar det, måste man ladda nya batterier eller kan man dra i det bara och köra direkt sedan?

Tar en sväng till biltema imorgon och införskaffar mig ett nytt batteri. Eftersom jag inte vet hur gammal skiten är som sitter i nu så känns det som att det är lika bra. Så slipper man förhoppningsvis byta på ett tag sen. Hur funkar det, måste man ladda nya batterier eller kan man dra i det bara och köra direkt sedan?

Tryck i det och kör :)
Enda gången jag fått ett oladdat batteri var när jag köpte kinamoppe och batterivattnet kom i en flaska för sig :D

Köp ett nytt batteri på Biltema (ta ett gel-batteri, de kostar cirka 100 mer än syra men tål mer, de kan exempelvis ligga ner). Jag har själv batteri från Biltema och har haft i båda mina hojar och de funkar bra. Du kan även passa på att köpa en laddare där. Denna har jag o den funkar bra. Då ser man när batteriet är färdigladdat.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t...hor/Smartladdare-for-bly--och-GEL-batterier1/

Annars kan det även vara laddningsregulatorn. Då bör det dock funka med nytt batteri ett tag men att samma problem kommer sen igen efter ett tag...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025