Hojförvaring i släp?

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Tjosan!

Vad tror ni om att köpa ett begagnat täckt släp för vinterförvaring av hojen?

Ekonomiskt är det bättre än ett garage, och det känns bättre än i en carport och presenning över..

Första tanken som slår mig är ju att det är väldans snällt mot tjuvarna som bara behöver kroka på släpet bakom bilen och köra iväg.

Första tanken som slår mig är ju att det är väldans snällt mot tjuvarna som bara behöver kroka på släpet bakom bilen och köra iväg.

Håller med dig! det är väl bättre om du kanske har någon polare som har garage som du kan få hyra in dig i?:)

Miljön i släpet är i princip sämsta tänkbara för din motorcykel, fuktigt och så värms det upp och kyls ned varje dag.

Räkna med rostprickar på tex gaffelbenen när våren kommer.

Man skulle ju kunna ta av hjulen och palla upp släpet,så är ju det problemet löst.

Men varför inte smälla upp ett par väggar i en del av carporten så kan du både isolera och dra in el.

Stöldrisken på släpet är ingen fara, det går att lösa.. lås, ta bort hjulen, eller parkera in släpet.. men det där med miljön inne i släpet är värre, och det är ju det jag vill slippa.. är orolig för miljön under mc-presenningen jag har idag, kondens varje morgon inuti..
Carporten vi snackar om är föräldrarnas, så det blir jobbigt att bygga där.. :(

Men borde det inte vara samma miljö i släpet som ett oisolerat garage?

Hur bor du? Kan du inte ha hojen inne, det har jag haft många gånger.

Skaffa "torrbollar" på clasolson så kan det kanske bli okej.. men som sagt så är ett släp inte ett jättebra ställe. Det är vetilationen framförallt. Däremot kan du ju faktikst ta lite extra ventillationshål och sånt, men tempväxlingarna blir stora.

Skaffa "torrbollar" på clasolson så kan det kanske bli okej.. men som sagt så är ett släp inte ett jättebra ställe. Det är vetilationen framförallt. Däremot kan du ju faktikst ta lite extra ventillationshål och sånt, men tempväxlingarna blir stora.

Har haft en växellåda stått i ett släp ungefär 1,5år, då är det ett släp som har 2st 'husvagnsventiler' i taket och insläpp i nederkant.

Svagt inoljad ingående axel på lådan var rostig...

Men vill man förstöra eller chansa så visst.

Finns ju en del garage i stan e ju bara att ringa runt lite:tummenupp

Så garage ska nog inte va några problem för dig i vinter

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard