Hojförsäkring på L-F

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati 996
Tjo i loen.. ringde just och helförsäkra min ZX9-R 97:a.
102 KW eller 143 Hk skall betala 4700:- hel/helår.
24+ försäkring med hojkort i mer än 5 år. Låter helt överkomligt, eller vad säger ni andra??
:tummenupp :tummenupp :crash :crash :tummenupp :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det är bara att säga grattis! :tummenupp Den berömda slumptalsgeneratorn slår till igen.
 

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati 996
Slumpen..

Det får man nog säga... fick ett besked förra veckan att det skulle kosta 8800:- ... iofs överkomligt det med.. så ida var det dags att försäkra... nu kostade det bara 4700:- :tummenupp . Har just beställt nytt kåpglas, lampskydd & hugger... tänkte jag kunde kosta på mej det nu när man är en av dom lyckligt lottade.. :hej
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Fartman skrev:
Tjo i loen.. ringde just och helförsäkra min ZX9-R 97:a.
102 KW eller 143 Hk skall betala 4700:- hel/helår.
24+ försäkring med hojkort i mer än 5 år. Låter helt överkomligt, eller vad säger ni andra??
:tummenupp :tummenupp :crash :crash :tummenupp :tummenupp

Öhhh,,, Dom skulle ha 16 000/år för min GSX-R 750 `86(!).

I trafikförsäkring då alltså... :confused:
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Fartman skrev:
Tjo i loen.. ringde just och helförsäkra min ZX9-R 97:a.
102 KW eller 143 Hk skall betala 4700:- hel/helår.
24+ försäkring med hojkort i mer än 5 år. Låter helt överkomligt, eller vad säger ni andra??
:tummenupp :tummenupp :crash :crash :tummenupp :tummenupp
Jag tecknade också försäkring hos LF.7122:- hel/helår för en GSXR 750 -00 :tummenupp
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Öh... :confused:

Min skulle kosta ungefär 25,000kr hel/hel. Då går det heller inte att ställa av... Kanske dags att flytta till Vagnhärad, har du plats för en tilll hoj och en kille som mig? :rolleyes:
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Re: Re: Hojförsäkring på L-F

Busaberg skrev:
Jag tecknade också försäkring hos LF.7122:- hel/helår för en GSXR 750 -00 :tummenupp

Men vaffan....????
:confused: :confused: :confused:
Hur gammal är du?

Va i H*****E pysslar de med på L-F?? Kastar tärning om vilket pris det ska bli??

JohanFÖK, var ÄR du??????????????????????????
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
Spontant så låter det som om hojen är felförsäkrad vilket inte blir en rolig historia vid en marksyning...

/ Johan
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
JohanFÖK skrev:
Spontant så låter det som om hojen är felförsäkrad vilket inte blir en rolig historia vid en marksyning...

/ Johan

Någon parameter måste vara felaktig. Jag skulle definitivt ha dubbelkollat.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
JohanFÖK skrev:
Spontant så låter det som om hojen är felförsäkrad vilket inte blir en rolig historia vid en marksyning...

/ Johan
Får väl se vad det står när försäkringsbrevet kommer då.Men hojjen står på mig,29 år 8000 i självrisk,ska stå i garage nattetid, + 24 ,inte låna ut den osv.Dom frågade om hojjen var strypt också.NÄÄÄE svarade jag förstås.Det är en helårs försäkring,men det konstiga är att när jag frågade om vanlig försäkring där jag kan ställa av skulle kosta typ 13000 halvår eller nåt beräknad på samma hoj vid samma tillfälle.Med den lägre självrisken skulle den också kosta under 10000 hel/hel,men eftersom jag inte tagit ut något på försäkringen sen jag började åka sporthoj -96 chansar jag på att jag håller mig på hjulen i år också.........
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nu har jag letat fram reg-beviset och räknat på angiven vikt/effekt och min hoj går med marginal i klass 7.Det sitter ingen fuskstrypning 27kw på och har aldrig gjort det heller.Så då är det väl bara att köra........Blev 16 mil idag faktiskt :) :)
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
Jag syftade iofs på fartman när jag skrev att premien låter konstig. Att du fick 7-8000 kronor i premie behöver inte vara fel. Det är stor skillnad mellan Zon 1 (storstad) och Zon 4 (skogen).

/ Johan Hellström
SMC, FÖK
 

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skogen utanför Gävle
Hoj
1995 Kawa zx9r
Det är ju mycket som spelar in, typ medlemsskap i SMC och kanske andra ställen med, ålder, hur länge man haft körkort, skadefria år, KW i motorn, vart man bor, hur man förvarar den, vad man har för utrusting på sig när man kör, hur man låser den, etc

så det är väl inte konstigt att priserna varierar! :skrämd
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hmmm.... Jag försäkrade min häromdagen i L-F..... zx9r -96. Jag är 34 år... o bor i skogen... ostrypt.... helförs/helår : 6.283:- med 3,000:- i självrisk.. Vad skulel det gör aom man gick upp till 6,000:- i självrisk ??...Nån som vet ???...kanske skulle va läge o kolla det.... Men det är klart..... ska man hålla på som i slutet på förra säsongen så är det väl lika bra att ha en låg självrisk ???.. :D
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Folkezx9r skrev:
Hmmm.... Jag försäkrade min häromdagen i L-F..... zx9r -96. Jag är 34 år... o bor i skogen... ostrypt.... helförs/helår : 6.283:- med 3,000:- i självrisk.. Vad skulel det gör aom man gick upp till 6,000:- i självrisk ??...Nån som vet ???...kanske skulle va läge o kolla det.... Men det är klart..... ska man hålla på som i slutet på förra säsongen så är det väl lika bra att ha en låg självrisk ???.. :D
LF har 3000 eller 8000 i självrisk.För mig skilde det ca 2500:- i premie.Jag tog den högre självrisken och hoppas att jag håller mig på hjulen.
 

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skogen utanför Gävle
Hoj
1995 Kawa zx9r
Beror på vad ni menar med självrisk?

Brukar kunna vara typ 1000kr för glas/brand, 3000kr för stöld och 6000kr för vagn!!! och Vagnskada är det ända som skiljer halv och hel så nu vet ni det med ;)

Så ett fast självrisk-pris kan man ju prata om utan att nämna vad det gäller :tummenupp
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Killeak skrev:
Beror på vad ni menar med självrisk?

Brukar kunna vara typ 1000kr för glas/brand, 3000kr för stöld och 6000kr för vagn!!! och Vagnskada är det ända som skiljer halv och hel så nu vet ni det med ;)

Så ett fast självrisk-pris kan man ju prata om utan att nämna vad det gäller :tummenupp
Det var naturligtvis självrisken på vagnskadan jag menade.Det brukar bara vara den man man kan ändra och därmed påverka premien.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
OK....ska ringa o kolla imorgon..... måste ju ha råd att åka oxå !!!... :D
 

erafrol

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
S-viken
Hoj
Yamaha R1 2000 Blå med Yoshi blås
LF vill ha 18000:- av mig för hel/hel med 3000:- i självr. Med 8000:- i självr. så vill dom ha 14000:-.
Har man YZF, FZR eller VMAX så kan man teckna en Yamaha Power Insurance försäkring och få ner premien ca.50% men man måste ha haft kk i 5år, jag har haft det i 4 år :(
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top