Hojförare i Västerås, se hit!

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Jag googlade lite för att få fram vad som gäller med backspeglar på hojar, och ramlade in på den här länken. Har inte postats tidigare, vad jag kunde få fram, men är ju såklart värd SH's uppmärksamhet :tummenupp

Så - alla "SportMCåkare" i Västerås - ni får ju se till att ha koll i backspegeln när ni brassar fram på kurviga vägar med svepande kurvor! Ni kan mycket väl hindra denna 940-åkare!

http://www.zatzy.com/allmaent/323670-aer-lagligt-ha-backspeglar-pa-mc-n.html

:banana

Det finns en kille i en vit 940 som åker mycket mellan fagersta oti och till korset in mot skinnskatteberg..han lämnar de flesta mc bakom sig på den vägen, är inte många som har sådant mod att köra i hans farter på den vägen, varken bilar eller "snackare" på hoj, de som mäktar det tror jag är lätträknade på ena handens fingrar.. jag blev omkörd en gång av denna och försökte hänga med en liten bit men insåg att han var mig totalt övermäktig på denna väg som jag är mycket van att köra på...Killen kan köra och vågar använda sin bil fullt ut, trots den säkert är påställd i fjädring o stötdämpare så gungade det friskt... Har mött denna bil fler ggr, men bara blivit totalt förnedrad 1 gång..

Men om det är DENNA killen förteller inte min historia, för denna låter bara som en zatzymupp:D För säger man att den framför kör för sakta och hindrar betyder det bara att det är han som kör för sakta:fakta

Last edited:
Har träffat max i verkligheten,och hans volvo är något utöver det vanliga då han har lagt ner så sjukt mkt pengar på denna...
Och då diskuterade vi detta, jätte trevlig kille och absolut ingen som bara snackar skit och skryter på något sätt..

Har träffat max i verkligheten,och hans volvo är något utöver det vanliga då han har lagt ner så sjukt mkt pengar på denna...
Och då diskuterade vi detta, jätte trevlig kille och absolut ingen som bara snackar skit och skryter på något sätt..

Låter bara som en liten snorvalp som försöker hävda sig. Varför pressar han inte sin gamla bil på en bana istället?

Det är inte bara mc-åkarna han riskerar livet på, får han möte etc, så är det klippt!!!

Vad säger han den dagen då en mc-åkare får sladd, eller liknande och han kör över personen i fråga!
-Han ville inte flytta på sig.....
Hoppas snuten står där en vacker dag och tar han för gott!!

Köra fort och över sin förmåga av erfarenhet och fordonsegenskaper är bara ren dårskap. Gör det på bana istället och låt de personer som står och kollar få ett glatt skratt!! De som riskerar andra människor ute i trafiken kan inte ha mycket innanför skallen!!!

Har hämtat ett antal hojar och bilar efter trafikolyckor och skit!! Inte det minsta spännande, likväl för mig som bärgare samt räddningstjänsten som får ta hand om resterna!!

Kör med omdömmet!!! Gasa kan man göra på bana!

Hmm.. Håller med vissa om att det är ett I-landsproblem. Påställd bil el inte, vill man nyttja den så finns det banor för detta. Det skulle lika väl kunna vara tvärt om. Så det känns peronberoende i detta fallet.

(Och ja jag är en av dem som vet om mina begränsningar i kurvtagning o slår där med av på farten. Men det betyder inte att jag inte gillar kurviga vägar, utan vill ta mig fram i min takt.)

//B

Last edited:
Man är ju alltid 110% chanslös mot en sporthoj när man sitter i bilen.

Enda gången jag märkt att det börjar jämna ut sig är det när man ligger runt 300 km/h.

Annars har man inte en suck..... nånsin

Haha. en sån här härlig muppdiskussion IGEN :D Kan inte folk bara ta och respektera varandra i trafiken för att göra upp på parkeringarna istället? Då slipper vi blodiga spår i kurvorna som vi behöver halka omkring i, vare sig man kör bil eller mc :(

Det finns en kille i en vit 940 som åker mycket mellan fagersta oti och till korset in mot skinnskatteberg..han lämnar de flesta mc bakom sig på den vägen, är inte många som har sådant mod att köra i hans farter på den vägen, varken bilar eller "snackare" på hoj, de som mäktar det tror jag är lätträknade på ena handens fingrar.. jag blev omkörd en gång av denna och försökte hänga med en liten bit men insåg att han var mig totalt övermäktig på denna väg som jag är mycket van att köra på...Killen kan köra och vågar använda sin bil fullt ut, trots den säkert är påställd i fjädring o stötdämpare så gungade det friskt... Har mött denna bil fler ggr, men bara blivit totalt förnedrad 1 gång..

Men om det är DENNA killen förteller inte min historia, för denna låter bara som en zatzymupp:D För säger man att den framför kör för sakta och hindrar betyder det bara att det är han som kör för sakta:fakta

Du gasar för lite sportis !!! :arsele:D

Mwahahaha.. Volvo. Ja, jävlar. Jag säger då det. :rolleyes:

Eftersom du googlade om backspeglar så kan jag säga att jag var o besiktigade min hoj i tisdags med 1 backspegel på (vänster) då jag tagit sönder den andra... Frågade han om de gick igenom med endast 1 backspegel.. Svaret jag fick var att jag inte hade behövt någon då de inte finns sådana regler för mc. Min var en -04 ska tilläggas om de skiljer på regler och årsmodeller men de sa han inget om..

Att trimma en volvo är som att sminka en gris :tungan

Sorry hillybillys :tungan

Ska ju visserligen vara "styla" en volvo men jag e inte petig.:tuttar

Last edited:
Man är ju alltid 110% chanslös mot en sporthoj när man sitter i bilen.

Enda gången jag märkt att det börjar jämna ut sig är det när man ligger runt 300 km/h.

Annars har man inte en suck..... nånsin

Nja.

Svänger det så har bilar alltid ett övertag, speciellt om det måste bromsas (vilket är svårt att komma undan om man verkligen tar i).
Jag har själv följt efter ett par sporthojar (dock på lagom avstånd) på bulten, och de försökte verkligen, jag kunde tagit i mer.

Mer gummi i marken gör enorm skillnad i kurvor och inbromsningar, svänger vägen är det svårt att hålla fullbottgas, vilket ÄR det sporthojar är grymma på (upp mot 250 iaf).

/exägare av en rätt potent Impreza.

Last edited:
Nja.

Svänger det så har bilar alltid ett övertag, speciellt om det måste bromsas (vilket är svårt att komma undan om man verkligen tar i).
Jag har själv följt efter ett par sporthojar (dock på lagom avstånd) på bulten, och de försökte verkligen, jag kunde tagit i mer.

Mer gummi i marken gör enorm skillnad i kurvor och inbromsningar, svänger vägen är det svårt att hålla fullbottgas, vilket ÄR det sporthojar är grymma på (upp mot 250 iaf).

/exägare av en rätt potent Impreza.

Det är nog bara jag som är för feg då när jag sitter bakom ratten :) Har en vässad manuell Supra med 295 breda suddgummidäck och det håller ju i något fruktansvärt i kurvorna men sporthojjarna accar ju ändå grymt ut ur böjjarna.

Hade nog blivit rätt förbannad om jag fått den dåren efter mig på en slingrig väg.
Ligga 10m bakom och blinka,tuta. Finns nog mindre saker man kan bli rädd för. Göra misstag är ju inte att tänka på då han ligger och nosar en i :arsele

Du gasar för lite sportis !!! :arsele:D

Jag kan vara dålig referens..:brinnerup:)

Det är nog bara jag som är för feg då när jag sitter bakom ratten :) Har en vässad manuell Supra med 295 breda suddgummidäck och det håller ju i något fruktansvärt i kurvorna men sporthojjarna accar ju ändå grymt ut ur böjjarna.

Många jämför sin hojar och vilka "fantastiska" förare man är, för man lämnar bilar bakom sig MEN utnyttjar de linan ut? När bilpiloter som kör inspirerat och "vågar" ordentligt så..vet fler som blivit lämnade av folk i bilar, men dessa kallas då "galningen" eller "total maniac" el liknande, kan det vara en ursäkt för man blev lämnad av en i en bil, med lite skadad självkänsla..:fakta

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back