hojen vobblar i 150 Km/h...

Asylum_Nakaza skrev:
behöver jag byta packboxar? hojen har gått 770 mil. jag kör med lufttryck; 2.4, 2.8 ca... det är väl inte fel? jag kör med 2 gat-däck. ett mjukare bak bara.

Öhh???
Frågan ställdes därför att det kanske kunde vara en felkälla att gaffelbenen var felaktigt hopmonterade OM du hade haft isär dom....

hahah... ja såg det med nu. aja, jag var väl trött eller nått.....

Kolla så att fälgen är ballanserad... Jag tvivlar på att det kan vara något annat...

framdäcket kommer bytas senast söndag. när jag gör det kommer också den att balanseras. förspänningen är inställd efter min vikt, dämparna är annars orginal plus 10 procent. vi får se vad ett nytt framdäck gör, annars är det kanske nått lager som någon sa....

min hoj vobblar...

... inte mer!!! :fakta med nytt framdäck på. så vobblade det de första 1000 metrarna, var väl inte tänkt att man ska köra så fort med det direkt... men sen gick det ganska bra, men jag han inte testa det fullt ut idag. testar mer imorgon.

jag blev väldigt förvånad när hojen inte ville vobbla mer. grabbarna på sporthoj.com :bow tack för hjälpen :bow

Började det vobbla över 150 km/h så spelar det väl ingen roll? Det är 110km/h maxgräns i Sverige :fakta

Nämen allvarligt, min är också ormig av sig. Däcket ser helt sjukt ut, det är en rimpa på 2cm i mitten som det är mer kvar på än på sidorna. Ska bli kul att se hur den uppför sig efter däckbyte.

jag tycker också det är konstigt. är mitt bakdäck sååå mycket bättre? mitt framdäck satt det två stora suddiga "ringar" på som uppenbarade sig när jag körde hårt me hojen, däcket såg ut att gå sönder. men bakdäcket hade inte lika dana.. aja.. problemet verkar iaf löst nu. får se när jag har testat mer, och justerat dämparna så klart..... :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show