Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag äntligen fått ihop hojen (TL1000s), provstartade igår, gick igång direkt, men det sprutade olja vid drevet, så det blev att stänga av illa kvickt. Rev isär hela motorn igen då jag trodde det var packningen på lagret som get sig, men konstaterar att den var helt ok, men det skall sitta en packning till utanpå, som man sätter i utifrån, så jag rev motorn helt i onödan
I morse var den ihop igen iallafall, och provstartar, den puttrar igång fint och snällt, och inget oljeläckage. Stänger av för att fixa till resten på hojen, dvs koppling, hjul mm. När jag sen skall starta den igen så är det helt jävla omöjligt, ett par baktändningar är allt den orkar med.
Har kollat stift, soppan är ny, har kopplat den till bilen för att få ordentligt med kräm, men icke
Nu vet jag inte vad jag skall prova mer. Allt verkar vara ok, den startade som sagt vid första försöket, så allt bör ju vara rätt skruvat och kopplat.
Nån som har några bra idéer, hjälp som löser problemet kommer att belönas med
/Pajje
Har ni några bra svärord på lager tar jag tacksamt emot dem, mina är slut för tillfället...
I morse var den ihop igen iallafall, och provstartar, den puttrar igång fint och snällt, och inget oljeläckage. Stänger av för att fixa till resten på hojen, dvs koppling, hjul mm. När jag sen skall starta den igen så är det helt jävla omöjligt, ett par baktändningar är allt den orkar med.
Har kollat stift, soppan är ny, har kopplat den till bilen för att få ordentligt med kräm, men icke
Nu vet jag inte vad jag skall prova mer. Allt verkar vara ok, den startade som sagt vid första försöket, så allt bör ju vara rätt skruvat och kopplat.
Nån som har några bra idéer, hjälp som löser problemet kommer att belönas med
/Pajje
Har ni några bra svärord på lager tar jag tacksamt emot dem, mina är slut för tillfället...
Last edited:

Köper nya stift imorron, sen kan man alltid bränna till dom sen och till en annan gång
, Ska sätta dit alla kåpor och annat löst skit nu ikväll, så det kan köras imorron, nästan 2 år sen jag körde min kära TL, har varit nere i radfyraträsket för länge nu...